2025. 02. 05. szerda
Ágota, Ingrid
: 408 Ft   : 395 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa konszern -227 millió euróra javította operatív eredményét

JETfly  |  2011. 05. 05., 12:20

A Lufthansa Csoport az év első három hónapjában 103 millió euróval javította operatív eredményét. A hagyományosan gyenge első negyedévben a Japánban történt természeti katasztrófa és az észak-afrikai zavargások tovább rontották a vállalat üzemi eredményét. A konszern operatív vesztesége 227 millió euró. Az 507 milliós negatív konszerneredmény az IAS 39 alkalmazásából származó, mintegy 300 millió eurós veszteséget is magában foglal. Ezzel szemben a pénzügyi derivatívák terén bekövetkezett egy 435 milliós pozitív változás, amely azonban az IAS 39 értelmében semleges hatást gyakorol a sajáttőkére.

A Passage Airline Csoport, a személyszállítási üzletág a konszern legnagyobb forgalmat generáló részlege az árbevétel növekedése ellenére -391 millió eurós operatív eredményt ért el, amely némileg elmarad a tavalyi év azonos időszakának értékétől. A változás oka egyrészt a Japánban történt természeti katasztrófa, másrészt a politikai zavargások Észak-Afrikában, harmadrészt az utóbbi hónapokban bekövetkezett olajár növekedés és a rendkívül kemény tél. Ez az üzleti terület ugyan képes volt a tavalyi értékhez képest növelni értékesítési árbevételét, azonban nem tudta teljes mértékben kihasználni a flottamodernizációból származó kapacitásnövekedést. Ennek ellenére a Passage Airline Csoport jelentős egyesköltség-csökkentést ért el. A Lufthansa Passage és a Germanwings müködését az év elején Németországban bevezetett légiközlekedési adó is megterhelte. Az első negyedévben a légitársaság összesen 234 millió eurós veszteséget ért el. A SWISS 17 millió eurós nyereséget könyvelhetett el, míg az Austrian Airlines 64 millió euróra csökkentette üzemi veszteségét, a bmi 63 millió, a Germanwings pedig 44 millió eurós veszteséget ért el.

Nagyon pozitív változás következett be a logisztika területén: nem csupán az árbevétel, hanem az operatív eredmény is nőtt, 64 millió eurót ért el. A Lufthansa Cargo majdnem teljesen értékesítette a jelentősen megnövelt kapacitását és ezzel a vállalat történetének legjobb negyedévét zárta. A Lufthansa Technik a nyereségi rátán növekedő nyomás ellenére növelte árbevételét és 69 millió eurós operatív eredményt ért el, ami majdnem eléri a tavalyi év rendkívül jó eredményét. Az IT szolgáltatások üzletág új megbízásokat kapott és növelte árbevételét az első negyedévben. Az operatív eredmény annak ellenére stabilan 3 millió euró maradt, hogy a költségcsökkentő intézkedések során egyszeri többletköltségek jelentkeztek. A növekvő utasforgalomból a catering üzletág is profitált, amely 2011 első negyedéve során növelte árbevételét és 2 millió euró operatív nyereséget ért el.

A Lufthansa nem érzi veszélyeztetve az év egészére várt, alapvetően pozitív üzleti várakozásait, ezért az igazgatótanács a teljes évet tekintve mind az árbevétel, mind az operatív eredmény növekedését várja. A további fejlemények Japánban és Észak-Afrikában, illetve mindezek kihatása az olajárra azonban nem teszik lehetővé az operatív eredmény számszerüsítését.

A 2011-es első negyedév számokban

A Lufthansa Konszern árbevétele a 2011-es első negyedév során 6,4 milliárd euró volt, amely 11,8%-kal magasabb, mint az előző év első három hónapjának árbevétele. A forgalmi bevételek 14,2%-kal 5,2 milliárd euróra nőttek. Az üzemi bevételek ebben az időszakban 7,2 milliárd euróra emelkedtek, amely 12,8%-os növekedésnek felel meg.

Az üzemi költségek az első negyedév során 9,7%-kal 7,4 milliárd euróra nőttek, ennek egyik legfőbb oka a 297 millió euróval drágább, összesen 1,4 milliárd eurós számlát kitevő üzemanyag-árak. Ez egy 27,8%-os ár- és mennyiségvezérelt növekedésnek felel meg, amely már tartalmaz egy 177 millió eurós fedezeti ügylet eredményt is. A különböző díjak és felárak 16,5%-kal voltak magasabbak az előző év első negyedévének értékénél.

A Lufthansa Konszern operatív eredménye -227 millió euró, amely a tavalyi eredménnyel összehasonlítva 103 millió eurós javulásnak felel meg. A konszerneredmény -507 millió euró volt, ez az előző év azonos időszakában -298 millió euró volt. A változás egy 300 milliós értékelési különbségnek köszönhető, amely az IAS 39 által előírt, a fedezeti ügyletek időszaki értékének más elszámolása miatt keletkezett. Az egy részvényre jutó eredmény -1,11 euró. A mérlegtechnikai hatásoktól megtisztítva ez az érték - 0,59 euró lenne (az előző év azonos időszakában -0,61 euró volt).

Az első negyedév során a Lufthansa 744 millió eurós beruházást hajtott végre, ebből 606 millió euró jutott a flotta bővítésére és modernizálására. A müködési cash flow 779 millió euró, a szabad cash flow (a müködési cash flow nettó beruházásokkal csökkentett értéke) 358 millió euró volt. A konszern az első negyedév végére 1,4 milliárd euróra csökkentette a nettó adósságát. Az első három hónap során a Csoport tőkeellátottsága a 2010-es záró értékhez képest 28,4%-ról 26,9%-ra csökkent.

Lufthansa Csoport

 

        január - március

     2011                  2010

változás

 

Árbevétel

millió euró

6.439

5.758

11,8%

ebből forgalmi árbevétel

millió euró

5.224

4.576

14,2%

Üzemi tevékenységből

származó nyereség

millió euró

-175

-343

49,0%

Üzemi eredmény

millió euró

-227

-330

31,2%

Korrigált üzemi nyereséghányad *

%   

-3,3%

-5,4%

2,1 szp

Csoportszintü eredmény

millió euró

-507

-298

-70,1%

Beruházási költség

millió euró

744

534

39,3%

Cash flow

millió euró

779

564

38,1%

Dolgozói állomány

 2011. március 31-én

 

117.325

117.732

-0,3%

Részvényegységrejutó nyereség

euró

-1,11

-0,65

-0,46

* Üzemi eredmény és visszaírt céltartalék osztva az árbevétellel.

 

A 2011. első negyedévi beszámolója teljes egészében megtalálható az interneten, a www.lufthansa.com/investor-relations címen.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 13:19
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025. 01. 14., 15:53
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
2025-01-22 19:45:14
2025. január 22-én, szerdán rendezték meg az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztásának átadás-átvételi ünnepségét, melynek keretein belül Gróf Gergely ezredes, leköszönő parancsnok átadta a csapatzászlót Könczöl Ferenc ezredesnek, a dandár új parancsnokának.
2025-01-20 15:40:22
Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.
2025-01-17 12:23:25
Az Emirates bemutatta új egyenruháját, amely az exkluzivitást és a légitársaság luxus színvonalát tükrözi. Az új viselet kifejezetten a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren dolgozó elit csapat számára készült, amely a VIP és prémium utasok gördülékeny és személyre szabott utazási élményéért felelős.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.
2025. 01. 22., 13:06
1940-ben új repülőgép jelent meg az amerikai haditengerészet zuhanóbombázó századainál: az SBD Dauntless.
2025. 01. 22., 09:34
Az 1957-ben épített négymotoros lesz a légitársaság 2026. évi centenáriumi ünnepségének egyik attrakciója.

  Legfrissebbek most

A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.