2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

easyJet: Nehéz körülményeket teremtett az üzemanyagárak emelkedése

JETfly  |  2011. 05. 10., 15:00

Továbbra is meggyőző készpénztermelő képességgel jó úton a stratégiai kezdeményezések megvalósítása felé, ám az üzemanyagárak emelkedése nehéz körülményeket teremtett.

Gyors áttekintés

  

2011

2010

Változás

Teljes árbevétel (millió GBP)

1266

1171

8,1

%

Adózás előtti eredmény (millió GBP)

-153)

-79)

-93,7

%

Árbevétel-arányos jövedelmezőség (%)

-12,1

-6,7

-5,4

ppt

Lekötött tőke megtérülése (ROCE) (%)

-7,5

-3,7

-3,8

ppt

Egy részvényre jutó korrigálatlan eredmény (penny)

-27

-14

-92,9

%

·         Jó ütemben halad a stratégia megvalósítása, többek között az easyJet által az üzleti utasokat megcélzó, az év második felében bevezetni tervezett menetrend összeállítása.

·         Az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel 2,7%-kal (változatlan árfolyamon számolva 2,1%-kal) csökkent, aminek részben a kilépési illeték (departure tax) és az egyéb díjak emelkedése volt az oka. Az európai bázisok kapacitásának növelése átmenetileg csökkentette a jövedelmezőséget, ám ezt ellensúlyozta az Egyesült Királyságra jellemző stabil jövedelemtermelő képesség.

·         Az utaslétszám 11,6%-kal 23,9 millióra nőtt; immár az utasok 59%-a az Egyesült Királyságon kívülről származik, ami az előző időszakhoz képest 5 százalékpontos növekedést jelent. A kihasználtság 0,4 százalékponttal 85,4%-ra nőtt.

·         A második negyedévben nőtt az egy ülőhelyre jutó mellékes bevétel: a vizsgált hat hónap során nagyjából egyenletesen, ülőhelyenként 10,2 GBP(1) körül alakult.

·         Az adózás előtti -153 millió GBP összegü eredmény megfelelt a várakozásoknak. A veszteség előző évhez képest elkönyvelt 74 millió GBP-nyi növekedéséből 43 millió GBP az egységnyi üzemanyagköltség emelkedésének, 21 millió GBP pedig az utasokra kirótt adók növekedésének számlájára írható.

·         Az elmúlt fél évben 2,8%-kal csökkent az egy ülőhelyre jutó költség (az üzemanyagköltségek, valamint az első negyedév havazásai és sztrájkjai miatti kiadások nélkül). A havazás és a sztrájk miatti kiadások figyelembe vételével az egy ülőhelyre jutó költségnek a beszámolóban szereplő összege 1,2%-kal csökkent. A hatékony költséggazdálkodásnak köszönhetően az egységnyi költség minden járaton mérséklődött – a legénység bérköltségének kivételével, mivel az easyJet az üzembiztonság és a rugalmasság érdekében a bérköltség növelése mellett döntött.

·         Javult a járatpontossági mutató (On Time Performance, OTP): a második negyedévben az átlagos járatpontosság 81% volt, szemben az előző évi 66%-kal.

·         Az elmúlt hat hónapra jellemző lendületes készpénztermelő képesség mellett a készpénzállomány és a pénzpiaci betétek összege 265 millió GBP-vel 1437 millió GBP-re nőtt (a zárolt 111 millió GBP-nyi készpénzállományt nem számítva). 2011. március 31-én a nettó készpénzállomány összege 220 millió GBP volt.

·         A foglalások aránya megegyezik az előző évivel. A nyári ülőhelyek csaknem fele már elkelt, a második félévi, egy ülőhelyre eső, változatlan árfolyamon számított teljes árbevétel így valamivel meghaladja az előző évi értéket.

Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója így értékelte az eredményeket:

„Nehéz hat hónapot tudhatunk magunk mögött, aminek három fő oka az üzemanyagok árának emelkedése, az utasokra jellemző óvatosabb költekezés és az utasokat sújtó adók voltak. A kedvezőtlen körülmények ellenére ebben a félévben is jelentős lépéseket tettünk előre az előttünk álló stratégiai feladatok megvalósítása felé. Lezajlott a vezetőség átalakítása, emellett a járatsürüség és a célállomások átszervezésével folytatjuk az üzleti utasok igényeit is figyelembe vevő hálózatoptimalizálást. Kihasználtuk a márkalicenc-megállapodásnak köszönhető kereskedelmi lehetőségeket is, valamint számottevő eredményeket értünk el a költséggazdálkodás területén. Üzletmenetünk stabil, így minden feltétel adott a nyári forgalmi terveink sikeres megvalósításához.

Készpénztermelő kapacitásunk továbbra is erős, és eredményeink azt mutatják, hogy az eddig megtett lépésekkel a jó irányban haladtunk.”


(1) a 2011. május 6-án érvényes árfolyamok és üzemanyagárak: 1 GBP = 1,64 USD; 1 GBP = 1,13 EUR; 1 metrikus tonna = 1,030 USD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.