A Deutsche Lufthansa AG hárommillió euró üzemi eredményt ért el 2011 első hat hónapjában. Ez a szám 174 millió euróval haladja meg az előző évi értéket. A Csoport tehát a japán katasztrófasorozat és az észak-afrikai zavargások okozta mintegy kétszázmillió eurós veszteség ellenére pozitív üzemi eredményt ért el.
„A fél éven át tartó erős ellenszél dacára a Lufthansa továbbra is a világ nyereséges légitársaságai közé tartozik. Minden üzletágunk keményen dolgozik azon, hogy sikerüljön még jobban magunk mögé utasítani versenytársainkat” – jelentette ki Stephan Gemkow a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának pénzügyekért és repülési szolgáltatásokért felelős tagja az első fél évi eredmények bejelentése alkalmából. Az első hat hónap 206 millió eurós nettó vesztesége 102 millió euróval gyengébb mint az előző évben, elsősorban az IAS 39 számviteli szabvány alkalmazásából eredő negatív mérési hatás miatt.
A Csoport legnagyobb árbevételt termelő üzletága, a Passenger Airline Group mínusz 239 euróra javította üzemi eredményét, ami 103 millió euró növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A nagyobb összárbevétel és a kedvező egy utasra jutó átlagos árbevétel mellett ez a flotta folyamatos modernizálásának és a Lufthansa kontinentális járatain bevezetett új európai utaskabinnak is köszönhető, ami jelentősen mérsékelte a fajlagos költséget. A Lufthansa Passenger Airlines sikeresen értékesítette megnövelt kapacitásait az európai forgalomban. A Japánban és Észak-Afrikában zajló események, az európai árnyomás és a magas üzemanyagköltség azonban negatívan befolyásolta az eredményt, ami azt jelenti, hogy bár a légitársaság hozzájárult a Csoport összesített üzemi eredményének javulásához, továbbra is 100 millió euró üzemi veszteséggel zárta a fél évet. A SWISS nagyon jó eredményt ért el az első hat hónapban, és a tavalyi értéket közel megduplázva 104 millió euró üzemi eredményt jelentett. Az Austrian Airlinesnak az év elején vártnál jóval keményebb viszonyok között kellett helytállnia, ezért 64 millió euró üzemi veszteséget jelentetett az első fél évre. Ugyanez érvényes a bmi-re, amely 120 millió euró üzemi veszteséget termelt. A Csoporton belül az Austrian Airlinest és a bmi-t érintette a legsúlyosabban a japán és észak-afrikai események hatása. A Germanwings üzemi vesztesége 46 millió euró volt.
A Lufthansa Cargo 133 millió euró üzemi nyereséget ért el a Logistics üzletágban. Ez az érték csak kevéssel maradt el az előző év rekordszintjétől. Az MRO üzletág 106 millió üzemi nyereséget jelentett. Az IT Services hat millió eurós üzemi eredménye az átszervezés költségei miatt némileg elmaradt az előző évitől. A Catering üzletágon belül az LSG Sky Chefs számára előnyös volt az utasszám növekedése. Huszonegy millió eurós üzemi nyeresége számottevő javulás az előző évi értékhez képest.
Összességében véve a Csoport a kereslet és az árbevétel pozitív alakulására számít az év hátralévő részében, és Japánban is valószínüsíti a helyzet javulását. A Lufthansa továbbra is kemény kihívásokkal néz szembe a magas olajár és az egyes piacokra jellemző erős árnyomás miatt. Ezekre a kihívásokra reagálva a Csoport tagvállalatai nagy horderejü intézkedéseket hoznak az árbevétel szinten tartása és a további átszervezés érdekében. Az első fél év javuló eredménye és a következő hat hónap várhatóan pozitív fejlődése alapján a Deutsche Lufthansa AG megerősítette az év egészére vonatkozó előrejelzését. Ennek megfelelően a Csoport mind az árbevétel, mind pedig az üzemi eredmény terén növekedésre számít 2011-ben.
2011 első fél éve számokban
A Lufthansa Csoport 14,1 milliárd euró árbevételt ért el 2011 első hat hónapjában, ami 11,4 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakának értékénél. A forgalomból származó árbevétel 13,7 százalékkal 11,6 milliárd euróra nőtt. A Csoport müködésből származó árbevétele összesen 9,0 százalékkal 15,4 milliárd euróra emelkedett a vizsgált időszakban.
A müködési költségek összege 7,3 százalékkal 15,3 milliárd euróra nőtt az első fél évben. Ennek egyik fő oka az üzemanyagköltség, amely 598 millió euró növekedéssel elérte a három milliárd eurót. Ez az érték 24,6 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában, részben a magasabb ár, részben pedig a nagyobb volumen miatt. A fenti összeg már tartalmaz 434 millió euró árfolyamfedezeti ügyletekből (hedging) származó pozitív eredményt. A díjak és illetékek összege a növekedés nyomán 17,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.
A Lufthansa Csoport hárommillió eurós üzemi eredménye 174 millió euróval jobb, mint 2010. első fél évében. A Csoport 206 millió euró nettó veszteséget termelt, amelynek értéke 104 millió euró volt az előző év hasonló időszakában. A változás oka, hogy az újonnan bevezetett IAS 39 számviteli szabvány eltérően kezeli az árfolyamfedezeti ügyletek időértékeit, ami negatív mérési hatással jár. A részvényegységre jutó veszteség 45 eurocent volt.
A Lufthansa 1,4 milliárd euró beruházási költséget jelentett a vizsgált időszakra, amelyből 1,2 milliárd eurót flottája bővítésére és modernizálására fordított. A müködési cash flow 1,7 milliárd euró, a szabad készpénzállomány (a müködési cash flow nettó beruházásokkal csökkentett összege) pedig 857 millió euró volt. A Csoport 2011. június végére 1,4 milliárd euróra csökkentette nettó adósságát. A Csoport tőkeellátottsága 28,4 százalékról 26,5 százalékra csökkent a 2010-es pénzügyi kimutatásokkal összehasonlítva.
Lufthansa Csoport
2011. I. fél év
2010. I. fél év
Változás
Árbevétel
millió euró
14 063
12 625
+1438
ebből forgalmi árbevétel
millió euró
11 597
10 203
+1394
Üzemi tevékenységből szárm. nyereség
millió euró
164
-66
+230
Üzemi eredmény
millió euró
3
-171
+174
Korrigált üzemi nyereséghányad *
%
0,4
-1,0
+1,4 % pont
Nettó eredmény
millió euró
-206
-104
-102
Beruházási költség
millió euró
1 437
974
+463
Cash flow
millió euró
1 740
1 420
+320
Dolgozói állomány
(2010. június 30-án)
118 766
116 844
-
Részvényegységre jutó nyereség
euró
-0,45
-0,23
-0,22
* Üzemi eredmény és visszaírt céltartalék osztva az árbevétellel.
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.