A bioszintetikus üzemanyag fél éves gyakorlati tesztelését követően a Lufthansa örömmel számol be az első pozitív eredményekről. A légitársaság összesen 1187 repülést hajtott végre bioüzemanyaggal Hamburg és Frankfurt között a projekt időtartama alatt. Az első számítások szerint ezzel 1471 tonnával csökkentette CO2-kibocsátását. Az elfogyasztott biokerozin-keverék mennyisége 1556 tonna volt.
„A burnFAIR projekt zökkenőmentesen és teljes megelégedésünkre zajlott. A bioüzemanyag a várakozásnak megfelelően bizonyította előnyeit a napi járatüzemeltetésben” – erősítette meg Joachim Buse, a Lufthansa bioüzemanyagos repülésekért felelős alelnöke. A Lufthansa bioüzemanyag-tesztjének fő eseménye az Egyesült Államokba indított első menetrendszerinti transzatlanti járat lesz, amelynek tervezett időpontja 2012. január 12. A mintegy 40 tonna bioszintetikus üzemanyag-keveréket felhasználó Boeing 747-400 Frankfurtból repül Washingtonba. A Lufthansa arra számít, hogy ez a repülőút önmagában 38 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását, ami hat Frankfurt és Berlin közötti menetrendszerinti út emissziójának felel meg. A légi közlekedési ipar már eddig is sokat tett a klímavédelem érdekében és ambiciózus célok megvalósításán dolgozik. Az IATA iparági szintü célkitüzése értelmében a légitársaságoknak 2050-ig 50 százalékkal kell csökkenteniük nettó CO2-kibocsátásukat a 2005-ös szinthez képest. „Ha fenntartható módon akarjuk védeni a klímát és ezen keresztül jövőnket, innovatív ötletekre, technológiákra és környezetbarát alternatívákra van szükségünk a fosszilis üzemanyagok kiváltására – különösen, ha figyelembe vesszük a világon mindenütt egyre erősödő mobilitási igényt” – jelentette ki Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke. A bioszintetikus kerozin éppen olyan megbízható, mint a sugárhajtású gépek hagyományos üzemanyaga, ám kevésbé terheli a környezetet. A bioüzemanyag magasabb energiasürüségének köszönhetően több mint egy százalékkal sikerült csökkenteni a tesztbe bevont repülőgépek fogyasztását. Ráadásul a bioszintetikus kerozin nem tartalmaz ként és aromás vegyületeket. A bioüzemanyagok egyszerü müködése a szén körforgására épül. A növények fotoszintézis útján CO2-ot vonnak ki a légkörből. Amikor egy repülőgép hajtómüve bioüzemanyagot éget, ez a CO2 visszakerül a légkörbe. Bioüzemanyag elégetésével mintegy 50 százalékkal kevesebb CO2 szabadul fel, mint hagyományos fosszilis üzemanyagok esetén. „A következő szakaszban az alapanyagok alkalmasságát, rendelkezésre állását, fenntarthatóságát és tanúsítását állítjuk a középpontba. De ehhez először még fel kell derítenünk ezt a piacot. A Lufthansa csak abban az esetben folytatja a gyakorlati tesztelést, ha fenntartható és tanúsított forrásból be tudja szerezni a rutinszerü müködéshez szükséges alapanyag-mennyiséget” – hangsúlyozta Joachim Buse projektvezető. 2011. július 15-től december 27-ig a Lufthansa Airbus A321 gépe repült a Hamburg-Frankfurt útvonal menetrendszerinti járatain. A repülőgép egyik hajtómüve a normál üzemanyag és a bioszintetikus kerozin 50-50 százalékos arányú keverékével müködött. A hosszú távú kísérleti projekt fő célja a tapasztalatszerzés és a bioüzemanyag felhasználásával kapcsolatos adatok gyüjtése volt. Ezzel párhuzamosan a tesztjárat elősegítette a bioüzemanyagok környezetre, valamint hajtómü-karbantartásra és élettartamra gyakorolt hatásának vizsgálatát.
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.