Fontos mérföldkövet ünnepel a Holland Királyi Légitársaság, ugyanis 95 évvel ezelőtt nyílt meg a légi összeköttetés Amszterdam és Budapest között.
Történelmi jelentőség
A világ leghosszabb légiútvonalának részeként 1929. szeptemberében, 95 évvel ezelőtt került fel Budapest a KLM térképére. Az első járat szeptember 12-én szállt fel Schipholról és másnap érkezett meg Budapestre. Az első járatokat csak légipostára használták. A magyar főváros az indonéziai útvonal része volt, amelynek célállomása az akkori holland kolónia, Batávia (mai nevén Jakarta) volt. A repülőgépek összesen 21 megállóval jutottak el a Távol-Keletre, a II. világháborúig ez volt a leghosszabb légi útvonal a világon, a
15 ezer kilométer hosszú utat a 30-as években még 6 nap alatt tették meg.
Az első, utasokat is szállító járat egy évvel később, 1930. szeptember 25-én indult el. Budapest később része volt a Kék Duna Expressznek is, amely 1936. április 20-án jött létre. A KLM az Amszterdam-Prága-Bécs-Budapest, később az Amszterdam-Frankfurt-Budapest-Isztambul-Kairó útvonalon repült, a járatokat a II. világháború, az 1956-os forradalom, valamint az 1968-as prágai tavasz miatt fel kellett függeszteni. Budapest azonban – amikor a nemzetközi környezet lehetővé tette – folyamatosan szerepelt a KLM kínálatában.
Mai kínálat
Ma a nyári menetrendben napi 5 járat üzemel Budapest és Amszterdam között, amely jól jelzi, hogy a légiközlekedés eddigi legnagyobb kihívásának számító pandémia után a kereslet többnyire visszaépült.
A KLM az első légitársaságok között volt, amely újraindította budapesti járatát.
Az évforduló ünneplése
Az évforduló alkalmából Marjan Rintel, a KLM Csoport vezérigazgatója Budapestre látogatott és minden munkatársnak megköszönte elkötelezett munkáját. A járat évfordulójával kapcsolatban elmondta: „Büszkék vagyunk történelmünkre, hiszen mi vagyunk a világ legrégebbi, mai napig eredeti nevén üzemelő légitársasága. Budapest régóta kulcsfontosságú pozíciót foglal el a KLM stratégiájában, ezt bizonyítja, hogy közel egy évszázada a hálózatunkban tudhatjuk a magyar fővárost. Ezzel nemcsak a magyar utazók álmait segítünk megvalósítani, de nagyban hozzájárulunk az ország kulturális kapcsolatainak, gazdaságának gyarapodásához is.”
McPartlin-Kiss Ildikó, az Air France-KLM magyarországi vezetője a KLM globális hálózatának fontosságát emelte ki. “Codeshare és interline partnereinkkel, valamint a SkyTeam légiszövetséggel a világ 160 országában több mint ezer célállomás érhető el. Ez a kapcsolati háló 95 éve tartja Budapestet a globális légiközlekedés térképén, és jelent számtalan lehetőséget arra, hogy a magyarok felfedezzék a világot és a világpolgárok megismerhessék Budapestet.”
„Büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen nagymúltú és magas színvonalat képviselő légitársasággal, mint a KLM, immár 95 éves évfordulót ünnepelhetünk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren” – mondta
Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója. Kiemelte: „ Az összeköttetés biztos pont az utasok számára, hiszen az elmúlt kilenc és fél évtizedben folyamatos összeköttetést, a napi öt járat pedig rugalmasan tervezhető utazást biztosít Amszterdam és Budapest között, egyúttal pedig kedvez a két ország közötti turisztikai és kulturális kapcsolatoknak is.”
Törődünk a jövővel
A KLM felismerte a környezetre és az éghajlatra gyakorolt hatását és tudja, hogy a repülésnek fenntarthatóbbá kell válnia. ezért a KLM a környezeti hatás csökkentésére összpontosít. A légitársaság több milliárd eurót fektet be a flotta megújításába, alternatív üzemanyagot (SAF) vásárol, és olyan új technológiákat kutat, mint a hidrogénhajtás és az e-üzemanyagok.
Forrás: Air France-KLM Sajtó
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.