2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

95 évvel ezelőtt nyílt meg a KLM járata Amszterdam és Budapest között

95 évvel ezelőtt nyílt meg a KLM járata Amszterdam és Budapest között
JETfly  |  2024. 09. 13., 09:55
95 évvel ezelőtt nyílt meg a KLM járata Amszterdam és Budapest között

Fontos mérföldkövet ünnepel a Holland Királyi Légitársaság, ugyanis 95 évvel ezelőtt nyílt meg a légi összeköttetés Amszterdam és Budapest között.

Történelmi jelentőség

A világ leghosszabb légiútvonalának részeként 1929. szeptemberében, 95 évvel ezelőtt került fel Budapest a KLM térképére. Az első járat szeptember 12-én szállt fel Schipholról és másnap érkezett meg Budapestre. Az első járatokat csak légipostára használták. A magyar főváros az indonéziai útvonal része volt, amelynek célállomása az akkori holland kolónia, Batávia (mai nevén Jakarta) volt. A repülőgépek összesen 21 megállóval jutottak el a Távol-Keletre, a II. világháborúig ez volt a leghosszabb légi útvonal a világon, a

15 ezer kilométer hosszú utat a 30-as években még 6 nap alatt tették meg.

Az első, utasokat is szállító járat egy évvel később, 1930. szeptember 25-én indult el. Budapest később része volt a Kék Duna Expressznek is, amely 1936. április 20-án jött létre. A KLM az Amszterdam-Prága-Bécs-Budapest, később az Amszterdam-Frankfurt-Budapest-Isztambul-Kairó útvonalon repült, a járatokat a II. világháború, az 1956-os forradalom, valamint az 1968-as prágai tavasz miatt fel kellett függeszteni. Budapest azonban – amikor a nemzetközi környezet lehetővé tette – folyamatosan szerepelt a KLM kínálatában.

Mai kínálat

Ma a nyári menetrendben napi 5 járat üzemel Budapest és Amszterdam között, amely jól jelzi, hogy a légiközlekedés eddigi legnagyobb kihívásának számító pandémia után a kereslet többnyire visszaépült.

A KLM az első légitársaságok között volt, amely újraindította budapesti járatát.

Az évforduló ünneplése

Az évforduló alkalmából Marjan Rintel, a KLM Csoport vezérigazgatója Budapestre látogatott és minden munkatársnak megköszönte elkötelezett munkáját. A járat évfordulójával kapcsolatban elmondta: „Büszkék vagyunk történelmünkre, hiszen mi vagyunk a világ legrégebbi, mai napig eredeti nevén üzemelő légitársasága. Budapest régóta kulcsfontosságú pozíciót foglal el a KLM stratégiájában, ezt bizonyítja, hogy közel egy évszázada a hálózatunkban tudhatjuk a magyar fővárost. Ezzel nemcsak a magyar utazók álmait segítünk megvalósítani, de nagyban hozzájárulunk az ország kulturális kapcsolatainak, gazdaságának gyarapodásához is.”

McPartlin-Kiss Ildikó, az Air France-KLM magyarországi vezetője a KLM globális hálózatának fontosságát emelte ki. “Codeshare és interline partnereinkkel, valamint a SkyTeam légiszövetséggel a világ 160 országában több mint ezer célállomás érhető el. Ez a kapcsolati háló 95 éve tartja Budapestet a globális légiközlekedés térképén, és jelent számtalan lehetőséget arra, hogy a magyarok felfedezzék a világot és a világpolgárok megismerhessék Budapestet.”

„Büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen nagymúltú és magas színvonalat képviselő légitársasággal, mint a KLM, immár 95 éves évfordulót ünnepelhetünk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren” – mondta

Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója. Kiemelte: „  Az összeköttetés biztos pont az utasok számára, hiszen az elmúlt kilenc és fél évtizedben folyamatos összeköttetést, a napi öt járat pedig rugalmasan tervezhető utazást biztosít Amszterdam és Budapest között, egyúttal pedig kedvez a két ország közötti turisztikai és kulturális kapcsolatoknak is.”

Törődünk a jövővel

A KLM felismerte a környezetre és az éghajlatra gyakorolt hatását és tudja, hogy a repülésnek fenntarthatóbbá kell válnia. ezért a KLM a környezeti hatás csökkentésére összpontosít. A légitársaság több milliárd eurót fektet be a flotta megújításába, alternatív üzemanyagot (SAF) vásárol, és olyan új technológiákat kutat, mint a hidrogénhajtás és az e-üzemanyagok.

Forrás: Air France-KLM Sajtó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.