2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Wizz Air átvette a hetedik A321neo repülőgépét

A Wizz Air átvette a hetedik A321neo repülőgépét
JETfly  |  2019. 10. 16., 12:42

A Wizz Air, Európa egyik leggyorsabban növekvő légitársasága, egyben Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága nemrég átvette hetedik ultramodern Airbus A321neo repülőgépét.

Idén utoljára csatlakozott új repülőgép a Wizz Air flottájához, amely 2019 folyamán 106-ról 120 tagúra bővült. Alig 4,7 éves átlagéletkorával ez az egyik legfiatalabb légiflotta Európában.

Az első Airbus A321neo átvétele márciusban új korszakot nyitott a Wizz Air életében, mivel a repülőgép a légiközlekedésben ma elérhető legmodernebb technológiát képviseli, egyben jelentős előrelépést jelent a környezettudatos repülésben is. A típus zajterhelése 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest, üzemanyag-fogyasztása 20 százalékkal, nitrogén-oxid-kibocsátása pedig csaknem 50 százalékkal alacsonyabb.

A Wizz Airnek további 270 neo (Airbus A320neo, A321neo és A321XLR) repülőgépre van rendelése, amelyet 2026-ig szállít le az Airbus. Mostantól csak ilyen, új hajtóművel (neo=new engine option) felszerelt repülőgépet vesz át a légitársaság. Ez azt jelenti, hogy a régebbi gépek kivezetésével a Wizz Air flottája 300 tagúra bővül 2026-ra, miközben az egyik legfiatalabb és legkisebb környezeti lábnyommal rendelkező flotta marad Európában.

A Wizz Air már jelenleg is Európa legzöldebb légitársasága, egy utasra és egy kilométerre jutó CO2-kibocsátása 2019 szeptemberében mindössze 57,6 gramm volt. A légitársaság célja, hogy az új technológiának és a légitársaság flottájának összetételének köszönhetően 2030-ig további egyharmaddal csökkentse szén-dioxid-kibocsátását.

A légitársaság által eddig átvett hét A321neo közül mindegyik a budapesti bázison teljesít szolgálatot. Ezzel a Wizz Air hazai bázisán immár a flotta felét a modern és környezettudatosabb géptípus alkotja. 6,7 milliós utaskapacitásával a magyar főváros továbbra is a légitársaság legnagyobb bázisa.

A Wizz Air jelenleg 30 ország 83 úti céljára repül Budapestről, beleértve olyan idén indított új útvonalakat, mint London Gatwick, Oslo, Castellón, Kazán, Odessza és Edinburgh. 2020-ban tovább bővül a sokszínű hálózat, miután a légitársaság Ukrajna két városába, Harkovba és Lvivbe, valamint Brüsszel fő repülőterére, a Brussels Airportra (a Charleroi-ra közlekedő járatok mellett) is indít járatokat.

Radó András, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere elmondta: „Fontos mérföldkövet értünk el a Wizz Air történetében, amikor márciusban átvettük az első Airbus A321neo repülőgépet. Alig több mint fél évvel később már hét ilyen ultramodern repülőgép szolgál a flottánkban, és a következő hét évben további 270 csatlakozik hozzájuk. A neo hatékony kabinelrendezése és korszerű hajtóműve jelentős üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé, így nemcsak alacsony áron tudunk magas színvonalú szolgáltatást nyújtani, hanem egyben karbonlábnyomunkat is számottevően csökkenthetjük. A Wizz Air már ma is a legzöldebb választás az utasok számára Európában, és a neo révén a következő években még tovább tudjuk csökkenteni utasonkénti szén-dioxid-kibocsátásunkat. Magyarország hazai légitársaságaként továbbra is elkötelezettek vagyunk Budapest iránt, ahol immár flottánk fele A321neo repülőgépekből áll, illetve Debreceni bázisunk iránt is. Biztosak vagyunk benne, hogy folyamatosan bővülő hálózatunkban mindenki talál magának izgalmas, felfedezésre váró úti célokat.”

Forrás: Wizz Air

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.