2025. 01. 22. szerda
Artúr, Vince
: 412 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Air France-KLM volt a világ legnagyobb SAF-felhasználója 2023-ban

Az Air France-KLM volt a világ legnagyobb SAF-felhasználója 2023-ban
JETfly  |  2024. 01. 16., 15:34

Az Air France-KLM megerősíti elkötelezettségét a légiközlekedés szén-dioxid-mentessé tétele mellett, ezt tükrözi, hogy a légitársasági csoport használta fel tavaly a legtöbb fenntartható forrásból származó kerozint (SAF), 80 ezer tonnát. A vállalatcsoport már dolgozik azon, hogy a következő évekre elegendő mennyiséget vásároljon.

Az elmúlt évben az Air France-KLM dupla annyi fenntartható kerozint használt fel, mint 2022-ben, a 80 ezer tonna a világ SAF-termelésének mintegy 16 százalékát jelentette. A cél, hogy 2030-ra a teljes kerozinigény legalább 10 százalékát alternatív üzemanyaggal váltsa ki a társaság. Az ehhez szükséges mennyiség több mint harmadát már lekötötte a csoport, emellett együttműködési megállapodásokat és szándéknyilatkozatokat kötött szerte a világban azért, hogy globális ellátási láncolatot hozzon létre. Egyebek között francia, osztrák, egyesült államokbeli, kanadai és dél-amerikai vállalatokkal is partnerségre lépett az Air France-KLM.

A másik fő cél, hogy szintén 2030-ig az egy utaskilométerre vetített emisszió 30 százalékkal csökkenjen a 2019-es szinthez képest, ezért a társaság folyamatosan dolgozik a flotta megújításán és az üzemelés hatékonyságának növelésén is.

Az Air France-KLM 2011-ben teljesítette első olyan járatát, amelynek során részben fenntartható kerozint használt fel. Azóta folyamatosan fektet a technológia kiépítésébe, a KLM az első holland SAF-gyár létrehozását 6 millió euróval támogatta, az Air France pedig 4,7 millió eurót fektetett 2023 év végén a DG Fuels vállalatba a gyártási kapacitás növelése érdekében. Idén várhatóan 1,5 millió tonna SAF készül majd világszerte.

Tavaly a KLM a CFM International hajtóműgyártóval és a finn Neste olajipari vállalattal közösen hajtott végre teszteket, amelyekkel bizonyította, hogy a repülőgépek hajtóműveit biztonságosan lehet üzemeltetni kizárólag fenntartható kerozinnal.

A klímacélokhoz az utasok (akár egyéni, akár vállalati) is hozzájárulhatnak azzal, hogy a jegyük mellé megváltják a járat karbonkibocsátását, a befolyó összeget a légitársaság fenntartható kerozin vásárlására fordítja.

Ez az üzemanyagfajta a teljes életciklusra vetítve 75 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, jelenleg sütőolajból, mezőgazdasági, vagy faipari melléktermékekből, szerves hulladékból készül. Az Air France-KLM szigorú szabályai szerint csak második generációs fenntartható kerozint vásárol, amellyel nem veszélyezteti az élelmiszer-ellátási láncolatot és nem pálmaolajból készül.

A szakemberek már dolgoznak a fenntartható szintetikus üzemanyagon is, amely a légkörből kivont szén-dioxid, valamint hidrogén felhasználásával készül.

Forrás: Air France-KLM Sajtó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 02., 10:24
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.