A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága tovább bővíti flottáját. A Dubai Airshow-n bejelentette, hogy 90 darab újgenerációs Boeing 777-8 és 777-9 típusú repülőgépre és 202 darab GE9X sugárhajtóműre adott megrendelést az amerikai gyártónak. A bejelentéssel az Emirates teljes rendelésállománya 295 repülőgépre nőtt, az utolsó gép legkésőbb 2035-ig fog csatlakozni a légitársaság flottájához.
A világ legnagyobb szélestörzsű utasszállító repülőgép-flottájával rendelkező Emirates a Dubai Airshow első napján jelentette be, hogy 52 milliárd dollár - átszámítva nagyjából 18 ezer milliárd forint – értékben írt alá megállapodást további Boeing 777-9-es, 777-8-as és 787-es repülőgépek beszerzésére. Az akár 18 órás útra is képes gépek adják a hat kontinensre és több mint 140 célállomásra repülő Emirates működésének gerincét. A világ legnagyobb Boeing 777-es flotta üzemeltetőjeként, további 55 darab 777-9-es és 35 darab 777-8-as típusra adott le megrendelést, amivel a teljes 777-X rendelésállománya 205 darabra nőtt.
A megállapodással az Emirates lett a 777-8-as utasszállító változatának egyik első megrendelője, amelynek legkorábbi szállítása 2030-ban várható. Az előző, 115 darabos rendelésből az első 777-9-es gépek előreláthatóan 2025-ben, míg a most megrendeltek 2035-ig csatlakoznak a flottához. Az új gépek az Emirates nyugdíjba vonuló 777-es repülőgépeit váltják. A légitársaság az új, kéthajtőműves gépeihez 202 darab GE9X sugárhajtóműre is leadta a rendelését, a korábbiakkal együtt a gázturbinás repülőgépmotorjára vonatkozó teljes megrendelésszáma 460-ra emelkedett. Emellett frissítette korábbi, 30 darabos Boeing 787-9-es megrendelését is, így összesen 35 darab Dreamlinerre szerződött a gyártóval: 15 darab Boeing 787-10-esre és 20 darab Boeing 787-8-asra.
A légitársaság jelenleg közel 250 utasszállító repülőgépet - köztük Airbus A380-as óriásgépeket is - üzemeltet, tervei között pedig a további bővítés szerepel: a 2030-as évek elejére flottáját várhatóan mintegy 350 gépre, célállomásait pedig még több várossal kívánja bővíteni.
Az Emirates 1,2 milliárd dollár értékű megállapodást írt alá a francia Safran cégcsoporttal
A hétfőn bejelentett, flottabővítést célzó hatalmas Boeing-megrendelés után az Emirates 2023. november 14-én újabb nagyszabású fejlesztésre kötött megállapodást, ezúttal a Safran cégcsoporttal. A több mint 1 milliárd dolláros megrendelés legnagyobb százalékát a vállalat óriásgépei és Boeing repülői üléscseréjére fordítja.
A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, az Emirates összesen több mint 1,2 milliárd dollár - átszámítva több mint 400 milliárd forint - értékű megrendeléssel bízta meg a francia Safrant, mely egy 1 milliárd dolláros megállapodást* tartalmaz a legújabb generációs Safran Seats fedélzeti ülésekre az Emirates új Airbus A350, Boeing 777X-9 és meglévő Boeing 777-300-as flottájába. Az új ülések a stílusos kialakítás mellett nagyobb kényelmet és személyes teret biztosítanak, valamint luxusfelszereltségek sorával szolgálják az utasokat valamennyi utasosztályon. A Safran továbbá szorosan együttműködik az Emirates nagyszabású retrofit programjában is, amelynek keretében új üléseket szállít a légitársaság Boeing 777-es és Airbus A380-as repülőgépeihez.
A cégcsoport a megállapodás értelmében az üléseken kívül más repüléstechnikai berendezésekkel és szolgáltatásokkal is támogatja az Emirates flottáját. A Safran Cabin az A350-es és B777-9-es repülőgépek új, innovatív technológiákkal rendelkező GEMini és a csúcskategóriás NUVO típusú fedélzeti konyháinak beszereléséről gondoskodik. A Safran Aerosystems 10 éves szervizmegállapodása a Boeing 777-es biztonsági és kabinrendszerek alkatrészeinek javítására és karbantartására terjed ki, míg az A380-as gépek orrfutóműveinek kizárólagos karbantartási és felújítási jogait a Safran Landing Systems kapta meg. Ez a leányvállalat nagy teljesítményű kerekeket és karbonfékeket is szállít majd az A350-es flottához, amelyek jelentősen csökkentik a repülőgépek alaptömegét, valamint egyedi kialakításukkal hatékonyabb hűtést biztosítanak, a repülőgépflotta így jobban kihasználhatóvá válik, hiszen csökken az idő, amelyet leszállás és felszállás között a gépeknek a kifutón kell tölteni. A Safran Passenger Innovations pedig a RAVE AeroConnect Ka műholdas összeköttetési megoldását biztosítja, amely 50 darab Airbus A350, 60 darab Airbus A380 és 50 darab Boeing 777X-9 repülőgép fedélzeti lefedettségét teszi még zökkenőmentesebbé és élvezetesebbé a légitársaság utasai számára.
„A Safran az Emirates kulcsfontosságú partnere, és szorosan együttműködve intelligens dizájnnal és a legújabb technológiákkal fejlesztjük kabinbelsőinket. A mai bejelentés nem csak azért jelentős, mert megerősíti az Emirates és a Safran közötti partnerséget, hanem azért is, mert támogatja a légiközlekedési ipar ágazatokat Franciaországban és egész Európában” - mondta Sir Tim Clark, az Emirates elnöke.
*aktuális listaáron
Interline megállapodást kötött az Emirates és a Condor
A Karibi-térség, a Kanári-szigetek vagy a Földközi-tenger partvidéke is hívogató úti célként jelenhet meg a magyar utazók előtt a közelgő hideg hónapok idejére. Az Emirates és a Condor légitársaságok megállapodása révén ezek a paradicsomi desztinációk mostantól még könnyebben elérhetővé válnak.
Németország legnépszerűbb szabadidős légitársaságával, a Condorral írt alá interline szerződést az Emirates a Dubai Airshow-n. A megállapodás lehetővé teszi, hogy mind az Emirates-szel, mind a Condorral repülők a másik légitársaság célállomásaira is egyszerűen eljussanak. A két légitársaság utasai egyetlen jeggyel foglalhatják le a csatlakozó járatokat, így gyorsabb és könnyebb lesz az utazás megtervezése, valamint a becsekkolás és a poggyászfeladás is.
Az új interline együttműködéssel az Emirates európai regionális jelenléte további 57 desztinációval bővül, így az Emirates utasai olyan célállomásokra juthatnak el Németországon keresztül, akár egy jegy megvásárlásával, mint a mexikói Cancún, a kubai Havanna vagy a kanári-szigeteki Tenerife. A Condorral repülőknek pedig új közel-keleti, ázsiai és ausztrál úti célokat kínál az Emirates, kényelmes dubaji átszállással.
Az utazás egyszerűbb megtervezésén, az egyszeri foglaláson és a zökkenőmentes poggyászfeladáson túl az Emirates Skywards tagok számára extra előnnyel is jár az új partnerség. A két légitársaság törzsutasprogram-megállapodást is kötött, mellyel a Skywards tagok a Condor összes járatán gyűjthetik a mérföldeket és be is válthatják azokat.
Az új útvonalakon közlekedő járatokra már elérhető a jegyfoglalás az emirates.com oldalon, a condor.com oldalon és az utazási irodáknál.
Az Emirates új műszaki bázis építését jelentette be
Az Emirates újabb hatalmas, 950 millió dollár értékű beruházást jelentett be a Dubai Airshow-n: a DWC repülőtéren építi meg legnagyobb és a maga nemében legfejlettebb műszaki központját, ahol többek között a légitársaság repülőgépeinek karbantartását is végzik majd.
Az Emirates 950 millió dolláros – átszámítva 328 milliárd forintos – beruházás keretében új, ultramodern műszaki létesítményt épít a dubaji Al Maktoum Nemzetközi Repülőtéren (DWC). Az egymillió négyzetméter alapterületű komplexumot úgy tervezték, hogy a 2040-es évekig kiszolgálja az Emirates repülőgépflottáját és üzemeltetési igényeit, szabad kapacitása pedig más légitársaságok számára is elérhető lesz.
Az új létesítmény lesz a közel-keleti kereskedelmi repülés műszaki szolgáltatásainak központja. Az Emirates egész flottáját képes lesz kiszolgálni, így a repülőgép-karbantartás, -javítás és -felújítás tekintetében egyaránt teljesen önellátóvá válik a légitársaság. Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates elnök-vezérigazgatója a Dubai Airshow-n azt is hozzátette: „Ez a beruházás számunkra a működési stabilitás és rugalmasság, valamint a minőségbiztosítás zálogát jelenti.”
Az új műszaki bázis a repülőgép-technikai szolgáltatások teljes skáláját biztosítja majd, a repülőgépek rutinellenőrzésétől és az egyedi festésétől kezdve, a kisebb és nagyobb karbantartásokon, a hajtóművek javításán és tesztelésén át, egészen a kabinbelsők felszereléséig és átalakításáig. A projekt első fázisának építési munkálatai várhatóan 2024-ben kezdődnek és 2027-ben fejeződnek be. Ennek során elkészül nyolc karbantartóhangár és egy festőcsarnok – amelyek bármilyen méretű kereskedelmi repülőgép, akár az F kategóriájú A380 gép befogadására is alkalmasak lesznek -, továbbá kialakításra kerül egy hajtómű tesztelő részleg, mintegy 20 segédműhely, valamint raktárak és irodák is. A második fázisban ezt a kapacitást duplázzák meg.
„Az új mérnöki komplexum tervezése és építése során a fenntarthatóságot is figyelembe vesszük, többek között zöld építőanyagok használatával, napelemek telepítésével, valamint olaj- és szennyvíz-újrahasznosító rendszerek felállításával" - mondta Ali Mubarak Al Soori, az Emirates Group alelnöke.
A Dubai Nemzetközi Repülőtéren (DXB) található Emirates Műszaki Központ továbbra is támogatja a légitársaság működését, az új komplexum kezdetben a kapacitásán felüli munkákat és a repülőgépek nagykarbantartási programjait fogja ellátni.
Az Emirates 6 milliárd dollár értékben bővíti flottáját Airbus repülőgépekkel
A héten számos nagyszabású beruházásról számolt be az Emirates a Dubai Airshow-n. 2023. november 16-án pedig bejelentette, hogy további 15 darab Airbus A350-900-asra ad megrendelést, 6 milliárd dollár értékben az Airbus Internationalnek.
Ezzel az új megbízással az Emirates teljes A350-es rendelésállománya összesen 65 darabra emelkedett. Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates elnök-vezérigazgatója elmondta: „Örömmel jelentjük be, hogy további A350-900-asokra adtuk le a rendelésünket, melyekkel számos új piaci igényt tervezünk kiszolgálni, beleértve a hosszú távú, akár 15 órás repülési idejű, Dubajból induló járatokat."
Az első A350-es repülőgép a tervek szerint 2024 augusztusában csatlakozik az Emirates flottájához, a ma megrendelt A350-eseket pedig 2028 elejéig szállítja le a gyártó a légitársaságnak.
A hétfőn bejelentett 95 Boeing gépre leadott megbízással együtt az Emirates összesen 310 szélestörzsű repülőgépet rendelt.
Sajtóközlemény
Forrás: FLOW PR
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.