2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Emirates Group közzétette féléves pénzügyi gyorsjelentését

Az Emirates Group közzétette féléves pénzügyi gyorsjelentését
JETfly  |  2020. 11. 16., 12:07
Az Emirates Group közzétette féléves pénzügyi gyorsjelentését

Az Emirates Group közzétette a 2020-21-es pénzügyi év első féléves eredményeit tartalmazó gyorsjelentését.

A 2020-21-es pénzügyi év első hat hónapjában a csoportszintű árbevétel 3,7 milliárd USD lett, amely 74 %-os csökkenés a tavalyi év hasonló időszakához képest. A visszaesés a koronavírus okozta világjárvány következménye. Szerte a világon utazási korlátozásokat vezettek be, és emiatt az Emirates légitársaság nyolc hétre teljesen felfüggesztette járatait áprilisban és májusban.

Ennek következtében a csoportszintű nettó veszteség elérte a 3,8 milliárd USD-t.

Az Emirates Group készpénzállománya 2020 szeptember 30-án 5,6 milliárd USD volt, szemben a 2020. március 31-i 7 milliárd USD állománnyal.

Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum Sejk, az Emirates Group és az Emirates Airline elnök-vezérigazgatója így értékelte a féléves eredményeket:

“Példátlanul nehéz körülmények között indult az idei pénzügyi évünk. A légiforgalom gyakorlatilag lenullázódott, amire nem volt példa a légiközlekedés történetében. Ennek következtében az Emirates Csoport 30 év után először veszteséges félévet zárt.

A légi utasszállítás leállását követően az Emirates és a dnata gyorsan átállt teherszállításra, és ennek is köszönhetően, illetve a fokozatosan újrainduló utasszállító járatok révén az árbevétel a nulláról elindult felfelé, és elérte a tavalyi első félévi bevétel 26 %-át.

Az Emirates Group bizonyította ellenállóképességét és üzleti modelljének erejét: az elmúlt években folyamatosan invesztáltunk a szaktudásba, a legújabb technológiákba és az infrastruktúra fejlesztésébe, amely most megtérül a költség- és működési hatékonyság tekintetében.

Szeretnénk megköszönni utasaink támogatását és lojalitását, egyúttal hálánkat fejezzük ki partnereink erőfeszítéseiért, melyek lehetővé tették, hogy az Emirates és a dnata viszonylag gyorsan újraindíthatta járatait, illetve Dubaj újból megnyithatta kapuit a beutazók előtt. Nehéz a jövőt megjósolni, de reményeink szerint a légiforgalom gyors emelkedésnek indul amint a koronavírus elleni vakcina széles körben elérhetővé válik. Mi felkészülünk a forgalom normalizálódására és addig is folyamatosan igazodunk a piac igényeihez.

A pénzügyi kihívások kezelésére egyrészt fel tudtuk használni jelentős készpénzállományunkat, továbbá tulajdonosaink és pénzügyi intézményi partnereink segítségével elegendő forrást tudtunk biztosítani, hogy átvészeljük ezt a nehéz időszakot. Tulajdonosaink az első félévben 2 milliárd USD tőkeemelést hajtottak végre.”

A vállalatcsoport foglalkoztatotti létszáma 2020. március 31. óta jelentősen, 24 %-kal csökkent, és szeptember 30-án 81334 fő volt.

Emirates Airline

A pénzügyi év első felében az Emirates három, idősebb repülőgépet vont ki a forgalomból.

Az Egyesült Arab Emírségek légügyi hatósága március 25-én átmenetileg felfüggesztette az utasforgalmat. Az Emirates szorosan együttműködött számos ország hatóságaival, hogy segítse a külföldön rekedt állampolgárok hazajutását, így a légitársaság sok ilyen „hazaszállító” járatot teljesített. Az Emirates az egészségügyi hatóságokkal együttműködésben átfogó járványügyi, egészségvédelmi és higiéniai intézkedéseket vezetett be mind a fedélzeten, mind a földi kiszolgálásban. Emellett felgyorsította az utasok repülőjegyár-visszatérítését, még rugalmasabbá tette az átfoglalásokat, és a világon elsőként ingyenesen pénzügyi fedezetet kínál utasai egészségügyi és szállásköltségeire abban az esetben, ha utazásuk során megfertőződnek.

Az Emirates fokozatosan újraindította járatait május 21-től kezdődően. A szeptember 30-i állapot szerint a légitársaság 104 úticélra repült utasszállító gépeivel. 

A légitársaság rendelkezésre álló tonnakilométerben (ATKM) mért kapacitása 67 %-kal 9,8 milliárdra csökkent tavalyhoz képest a járatfelfüggesztések következményeként. A kínált férőhelykilométer (ASKM) 91 %-kal, az egy utaskilométerre eső árbevétel (RPKM) 96 %-kal csökkent, míg a járatok 38,6 %-os töltöttséggel üzemeltek, szemben a járvány előtti 81,1 %-kal.

Április 1. és szeptember 30. között az Emirates 1,5 millió utast szállított, 95 %-kal kevesebbet, mint a 2019-20 -as pénzügyi év első hat hónapjában. Az Emirates cargo üzletága által szállított rakomány mennyisége 0,8 millió tonna volt, amely 35 %-os visszaesés tavalyhoz képest, ugyanakkor a hozam megduplázódott, amely egyben jelzi, milyen rendkívüli piaci helyzetet okozott a járvány. A megnövekedett kereslet kiszolgálása érdekében az Emirates Skycargo tíz darab Boeing 777-300ER utasszállító gépet alakított át teherszállításra.

A 2020-21-es pénzügyi évben az Emirates légitársaság vesztesége 3,4 milliárd USD-t ért el szemben a tavaly ilyenkor jelentett 235 millió USD nyereséggel. A cég árbevétele az egyéb működési árbevétellel együtt 3,2 milliárd USD-t tett ki, amely 75 %-kal marad el a tavalyi első félév 12,9 milliárd USD bevételétől.

A jelentősen csökkentett működés ellenére az Emirates EBITDÁ-ja pozitív tudott maradni, és 79 millió USD lett, szemben az előző évben jelentett 3,6 milliárd USD-vel.

A földi kiszolgálással, cateringgel és utazási szolgáltatásokkal foglalkozó dnata eredményeit is jelentősen befolyásolta a járvány. A leányvállalat árbevétele 644 millió USD volt, 68 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, üzleti eredménye pedig 396 millió USD veszteség.

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.