Budapestre érkezett a világ egyik legkorszerűbb, kanadai fejlesztésű sugárhajtású utasszállító repülőgépe! Az airBaltic színeiben repülő Bombardier CS300-as a mai naptól a Budapest-Riga útvonalon közlekedik, heti három alkalommal, éves szinten 13 000 plusz ülőhelyet kínálva a magyar és a lett főváros között.
A kanadai Bombardier C Series 300 érkezésével ünnepli az airBaltic légitársaság Budapest-Riga járatának nyolcadik évfordulóját. A CS300-as ma reggel a sűrű köd miatt 8:35 órakor landolt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ahol a lett légitársaság, a Budapest Airport és a sajtó képviselői köszöntötték a betonon.
A 145 ülőhelyet kínáló CS300-as géptípus bevezetése kapacitásbővülést is jelent egyben: az új gépeknek köszönhetően éves szinten 13 000 plusz ülőhelyet kínálhat az airBaltic a korábbi légcsavaros-gázturbinás Dash-8 Q400-asokhoz képest a két főváros között. Ez évente akár 35%-kal több utast jelenthet ezen az útvonalon. Az airBaltic gépei a korábbi menetrendhez hasonlóan heti 3 alkalommal – szerdán, csütörtökön és szombaton - teljesítik a Riga-Budapest-Riga útvonalat. A CS300-as gép helyi idő szerint reggel 7:15-kor indul a lett fővárosból és 8:10-kor érkeznek Budapestre, majd 40 perces fordulóidőt követően 8:50 órakor indulnak vissza Rigába, ahová 11:45-kor érkeznek meg.
Martin Gauss, az airBaltic vezérigazgatója kijelentette: „Nem kevesebb, mint 38 %-kal több férőhelyet kínálunk a CS300-as forgalomba állításával ezen a járaton, amivel egyszerre növeljük a versenyképességünket és az utasoknak nyújtott kényelmes utazást – méghozzá elérhető árakon. A Budapest-Riga járat egyúttal rendkívül népszerű a lett főváros repülőterén keresztül nyújtott átszállási lehetőségek miatt is, amelyek közül a legnépszerűbb további úticéljaink közé tartozik Tallin, Helsinki, Vilnius, Szentpétervár és Moszkva.”
“A Budapest Airport számára kulcsfontosságú szerepet tölt be az airBaltic rigai járata, amely nemcsak Lettországba, hanem a teljes Balti- és skandináv régióba is kínál átszállásokat. A nagyobb kapacitású, gyorsabb és környezetkímélőbb típusnak köszönhetően lényegesen kényelmesebbé válik az utazás Rigába.” hangsúlyozta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója, majd hozzáfűzte: „Számunkra egyformán fontos, hogy minél több desztinációra kínáljunk járatokat Budapestről, és az is, hogy ezeket fenntartható módon üzemeltessék a légitársasági partnereink. Ezt a két törekvést jól illusztrálja az airBaltic új típusának megjelenése a magyar főváros repülőterén.”
A kanadai CS300 fedélzeti kialakítása az utasok maximális kényelmét szolgálja: ülésenként tágasabb személyes tér áll rendelkezésre, a hangulatvilágítás és az utasok számához igazodó szellőztető- és hőmérsékletszabályozó berendezés gondoskodik a komfortos repülésről. Az ülések felett elhelyezett monitorok a repülési adatokról és a lehetséges átszállásokról tájékoztatják menet közben az utasokat, a kilátást pedig különösen élvezetessé teszik a típusra jellemző nagyméretű ablakok. A tágas, ülések felett található csomagtérben a bőröndök elhelyezése sem jelent problémát.
Nemcsak az utasok, hanem a környezet is „jól jár” a CS300-assal, amelynek lényegesen kisebb a károsanyag kibocsájtása, mint a hasonló kategóriájú repülőgépeknek. A Bombardier legújabb gépe több tonnával könnyebb, mint a kategória hasonló (100-150 férőhelyes) repülőgépei, emiatt az üzemanyag-fogyasztása is az egyik legkedvezőbb a piacon. Ebben persze nemcsak a csökkentett tömeg, hanem a legkorszerűbb Pratt & Whitney PW1500G típusú sugárhajtóművek is jelentős szerepet játszanak, amelyeknek a környezeti zajterhelése is jóval kisebb. A típust a kanadai gyártó elektromos fékrendszerrel szerelte fel, ennek köszönhetően minimális mértékű kopás mellett hatékonyabb a fékezés, ezáltal simábban lassul a repülőgép a landolás után a betonon.
Az airBaltic egyébként a Bombardier C Series 300 ún. bevezető légitársasága, azaz náluk állt először menetrendszerű forgalomba az új típus. (A kisebb Bombardier CS100-ast a svájci Swiss állította üzembe elsőként.) A most Budapestre érkező repülő már a nyolcadik ilyen gép a légitársaságnál, amit – a tervek szerint – 12 további ilyen repülőgép egészít majd ki, így 2019 végéig húsz CS300-assal büszkélkedhet a lett légitársaság flottája.
Forrás: BUD
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.