A legnagyobb nemzetközi légitársaság újabb jelentős lépést tett a légi közlekedés károsanyag-kibocsátásának csökkentéséért. Az Emirates több más járatához hasonlóan, már a Szingapúrból induló repülőgépeit is környezetkímélőbb üzemanyaggal üzemelteti.
Az Emirates elkötelezetten dolgozik a fenntarthatóbb légiközlekedés megteremtéséért, amelynek következő állomását a szingapúri SAF-üzemű járatok jelentik. A Changi repülőtér a hatodik, ahonnan a légitársaság környezetkímélőbb üzemanyaggal működő repülőgépeket indít. Az Emirates, a repülőgépüzemanyag-gyártó Neste együttműködésével, az elmúlt hetek során mintegy 3,3 millió liter kevert SAF üzemanyagot szállított a repülőtér üzemanyagtöltő rendszerébe.
A SAF-üzemanyag fenntartható forrásból származó, 100 százalékban megújuló hulladékból, valamint olyan maradék nyersanyagok felhasználásával készül, mint a használt étolaj és állati zsiradék. A SAF biztonságosan használható az Emirates repülőgépeiben és a repülőtéri üzemanyagtöltő infrastruktúrában. A fenntarthatóbb alternatívát jelentő SAF a hagyományos sugárhajtómű-üzemanyaghoz képest akár 85 százalékkal* is csökkentheti a légiközlekedés szén-dioxid-kibocsátását.
Az Emirates régóta törekszik a SAF felhasználásának, gyártásának és kínálatának bővítésére: tavaly a világon elsőként tesztelt élesben 100 százalékban SAF-fal működő hajtóművet egy Airbus A380-as és egyBoeing 777-es repülőgépen; csatlakozott a repülőgép-üzemanyagokkal foglalkozó kutatási konzorciumhoz, az Air-CRAFT-hoz; 200 millió dollárt ajánlott fel a kereskedelmi repülés fosszilis üzemanyagaiból fakadó hosszú távú hatás csökkentését célzó projektekre; az Aviation Impact Accelerator (AIA) ipari partnerévé vált; valamint csatlakozott az alacsony szén-dioxid-kibocsátású beruházásokra összpontosító Solent Cluster kezdeményezéshez.
Az Emirates Szingapúr mellett jelenleg Amszterdamból, London Heathrow-ról, Párizsból, Lyonból és Oslóból üzemeltet SAF-járatokat, terveiben pedig további repülőterek bevonása szerepel.
*Tiszta formában (azaz keveretlenül) használva, és a bevált életciklus-értékelési (LCA) módszerekkel, például a CORSIA-módszertannal számítva.
Forrás: FLOW PR
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.