2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Forgalomba állt az Emirates első, felújított, prémium kabinbelsővel felszerelt Boeing 777-ese

Forgalomba állt az Emirates első, felújított, prémium kabinbelsővel felszerelt Boeing 777-ese
JETfly  |  2024. 08. 08., 14:16
Forgalomba állt az Emirates első, felújított, prémium kabinbelsővel felszerelt Boeing 777-ese

Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.

Július elején kezdődött az Emirates első Boeing 777-esének külső és belső felújítása, amely során négy utasosztályt alakítottak ki. A teljes folyamat 37 napot és 18 ezer munkaórát vett igénybe, és a repülőgép első keddi genfi útja előtt négy nappal fejeződött be. Az átalakítás során 330 négyzetméter szőnyeget, 340 laminált panelt, 300 liter festéket, a First, Business és Prémium Turistaosztályú ülésekhez 8000 négyzetméter bőrt, a Turistaosztály üléseihez pedig 800 méter szövetet használtak fel.

A retrofit-programban a légitársaság éjjel-nappal dolgozó saját, 175 mérnökből és technikusból álló csapata mellett, több mint 10 Emirates-partner további több száz szakembere is részt vett. A munkálatokba a felújítás során készült timelapse videó nyújt bepillantást, amely során a Boeing 777-es belső terének kiürítése, és az új kabinok beszerelése látható.

Megújult utasosztályok

A Prémium Turistaosztály 24 darab, három sorban, 2-4-2 egymás melletti elrendezésben elhelyezett ülésből áll. A krémszínű bőrülések - amelyeket az utastér fapanel-borítása tesz még hangsúlyosabbá - fokozott kényelmet és nagyobb teret biztosítanak a nyújtózkodáshoz és a pihenéshez, köszönhetően az átlagosnál nagyobb szélességüknek, a közel 21 centiméteres dönthetőségüknek, valamint a hat irányban állítható fejtámláknak.

A Business Class kabinok ülései és színvilága az Emirates ikonikus A380-asának könnyed és légies dizájnelemeit idézik. A krémszínű, puha bőrből készült ülések pezsgőszínű díszítéssel, világosabb faburkolatokkal és modern technológiai elemekkel rendelkeznek. Az 1-2-1 konfigurációban 38 ülőhelyet tartalmazó, ergonomikus, több mint fél méter széles, teljesen ledönthető és így ággyá alakítható ülései párnázott fejtámlával rendelkeznek. A kabinban az ülések négysoros elrendezésben helyezkednek el, így minden utasnak közvetlen hozzáférést biztosítanak a folyosóhoz.

Az ülésekhez tartozó felszereltségbe beletartozik egy személyes minibár snackekkel és frissítőkkel, étkező- vagy munkaasztal, több töltőcsatlakozó és érintőképernyős vezérlő.  Az utasok továbbá a légitársaság díjnyertes Ice szórakoztatórendszerét a légi közlekedés egyik legnagyobb, 58 centiméteres HD képernyőjén élvezhetik.

Az új Turistaosztályon 256 ülést helyzetek el, amelyek színei lágy szürkék és kékek. Az ergonomikusan kialakított, bőr fejtámlás ülésekhez rugalmas oldallapok is tartoznak, amelyek függőlegesen is állíthatóak az optimális alátámasztás érdekében. Emellett a repülőgép teljes belső terében hangsúlyos motívumként jelenik meg az Emirates jellegzetes ghaf fa motívuma.

Az iparág legkiterjedtebb retrofit-programja

Az Emirates az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet fog átalakítani a több mint 3 milliárd dolláros beruházás részeként. Genf mellett a légitársaság a következő hetekben Tokió Haneda és Brüsszel felé is repül a felújított, új utasosztályokkal ellátott Boeing 777-es gépeivel, hamarosan pedig új úti célokat is be fog jelenteni.

Az Emirates összesen 191 Boeing 777-es és Airbus A380-as repülőgépet jelölt ki teljes körű felújításra a légi közlekedés történetének eddigi legnagyobbretrofit-programjában*. A projekt befejezését követően a légitársaság 1894 felfrissített First Class lakosztályt, valamint 8104 új generációs Prémium Turistaosztályú, 11182 korszerűsített Business Class és 21814 Turistaosztályú ülést szerel be.

*Az Emirates felújított repülőgépei jelenleg New York JFK, Los Angeles, San Francisco, Houston, London Heathrow, Sydney, Auckland, Christchurch, Melbourne, Szingapúr, Mumbai, Bangalore, Sao Paulo, Tokió Narita, Oszaka, Genf és Dubaj felé közlekednek.

Sajtóközlemény

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.