Az airBaltic újabb, ezúttal 10 példányra szóló megrendelést adott le Airbus A220-300-as típusú repülőgépre. Ezzel az új, immáron negyedik vásárlással a légitársaság teljes rendelésállománya 90 példányra növekedett. Ebből több mint 50 már forgalomba állt a lett nemzeti légitársaságnál, amely Európában a legnagyobb A220 vásárló és a világon a legtöbb A220-300-ast üzemelteti.
A légitársaság 2016-ban az első volt a világon, amely forgalomba állította a nagyobb, 300-as variánst, 2020 óta pedig kizárólag A220-as flottával üzemel.
Martin Gauss, az airBaltic elnök-vezérigazgatója azt mondta: „A vállalat történetében először tervezünk közel 100 darab A220-300-as repülőgép üzemeltetésével, ezt tükrözi a korábban megkötött keretszerződésben szereplő opció lehívása. Az évek során ez a repülőgéptípus bizonyította képességeit és ennek köszönhetően kulcsszerepet játszott az airBaltic nemzetközi sikertörténetében. Az opciók lehívásával megerősítjük az A220 program iránti rendíthetetlen elköteleződésünket és bizalmunkat, és izgatottan várjuk flottánk bővülését az elkövetkező években.”
Benoît de Saint-Exupéry, az Airbus kereskedelmi repülőgépekért felelős üzletágának értékesítési ügyvezető alelnöke közölte: „Megtiszteltetés, hogy az airBaltic negyedszer rendel újra a típusból. Ez a legújabb megállapodás is alátámasztja, hogy milyen fontos értéket képviselnek a legújabb generációs repülőgépek az üzemeltetésben. Az A220-as a leghatékonyabb repülőgép a méretkategóriájában, tágas kabinjával kiváló utasélményt nyújt, valamint képes közbenső megálló nélkül kiszolgálni a légitársaság jelenlegi hálózatát.”
Az A220 a kategóriájában a legmodernebb repülőgép, amely variánstól és konfigurációtól függően 120-150 utas szállítására képes, hatótávolsága 3600 tengeri mérföld (6700 km). Az utasok kényelméről kategóriája legtágasabb kabinja és ülései, valamint a legnagyobb ablakok gondoskodnak.
A legkorszerűbb aerodinamikai megoldásokkal, csúcstechnológiát képviselő kompozit anyagokkal és a Pratt & Whitney legújabb generációs áttételes hajtóművével (GTF™ - Geared Turbofan) az A220 50%-kal alacsonyabb zajt bocsát ki az előző generációs repülőgépekhez képest, nitrogén-oxid kibocsátása 40, szén-dioxid-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása pedig 25 százalékkal alacsonyabb az elődtípusokhoz képest. Mint minden Airbus repülőgép, az A220-as is már most képes fenntartható forrásból származó kerozin (SAF – Sustainable Aviation Fuel) 50 százalékos elegyítésével üzemelni. Az Airbus célja, hogy 2030-ra minden repülőgépe képes legyen akár teljes mértékben SAF-fal üzemelni.
Július végéig az Airbus több mint 900 példányra szóló megrendelést kapott 30 üzemeltetőtől az A220-asra, ezek közül körülbelül 350-et már leszállított az ügyfeleknek. Világszerte eddig több mint 20 üzemeltető állította forgalomba a típust mintegy 1 400 útvonalon.
Sajtóközlemény
Forrás: Airbus Magyarország
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.