Folyamatosan érkeznek az újgenerációs, a korábbiaknál környezetkímélőbb, kényelmesebb és csendesebb repülőgépek az Air France flottájába, a vállalat évente 1 milliárd eurót költ a géppark folyamatos megújítására.
A tervek szerint az Airbus A220-300-as és Airbus A350-900-asok által képviselt, legújabb műszaki fejlesztéseket felvonultató típusok aránya 2030-ra eléri a 70 százalékot a teljes flottán belül. Ez az arány jelenleg 7 százalék.
Az Air France a napokban szimbolikus mérföldkőhöz érkezett, átvette tizedik, újgenerációs, keskenytörzsű Airbus A220-300-as gépét. Az F-HZUJ lajstromú példány Kanadából (Mirabel) érkezett meg a Charles de Gaulle-repülőtéren lévő bázisra, első kereskedelmi járatán Velence és Párizs között repült.
2025 év végéig további 60 ilyen gépet vesz át a légitársaság, minden évben 15 példány érkezése várható. Menetrend szerint a berlini, milánói, bolognai, római, nápolyi, velencei, barcelonai, valenciai, madridi, lisszaboni, koppenhágai, athéni, helsinki, bécsi, varsói és stockholmi járatokat szolgálja ki, de Budapesten is megfordult már.
A repülőgépet „Auvers-sur-Oise”-ra keresztelték. Ebben a városban is alkottak olyan világhíres, impresszionista festők, mint Paul Cézanne és Vincent Van Gogh. Az Air France 2019-ben vette át első Airbus A350-esét, azóta a légitársaság francia településekről nevezi el repülőgépeit.
Az Airbus A220-300-as kategóriája leginnovatívabb és leggazdaságosabb típusa. Az A318-asokhoz és A319-esekhez képest egy székre vetítve 10 százalékkal alacsonyabb költségszint mellett üzemeltethető, üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 20 százalékkal alacsonyabb, illetve a gép 34 százalékkal halkabb is.
Az Air France gépei 148 utast tudnak a fedélzetükre venni, az üléskonfiguráció szokatlan, 3-2, így egy sorban hat helyett 5 ülés található, de ennek is köszönhetően az utasok 80 százaléka vagy folyosó, vagy ablak melletti helyet kaphat. A fedélzeten turista és üzleti osztályon lehet utazni, a bőrrel borított, ergonomikus kialakítású ülések a kategóriában a legszélesebbek (48 cm), 118 fokra dönthetők, fejtámlájuk állítható. Az ülés háttámlájából széles asztal hajtható le, pohártartó, USB A és C csatlakozó, valamint telefon/tablettartó is rendelkezésre áll. A kényelmes utazást szolgálják a nagyobb ablakok, az emiatt fényesebb beltér, illetve a LED-es hangulatvilágítás is.
Forrás: Air France-KLM Sajtó
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.