2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megérkezett a Wizz Air-flotta 100. repülőgépe

Megérkezett a Wizz Air-flotta 100. repülőgépe
JETfly  |  2018. 06. 05., 12:28
Megérkezett a Wizz Air-flotta 100. repülőgépe

A Wizz Air, Európa egyik leggyorsabban növekvő légitársasága, Közép- és Kelet-Európa vezető diszkont légitársasága egyedülálló mérföldkőhöz érkezett: flottájához 2018. június 4-én csatlakozott a 100. repülőgép.

A Wizz Air Budapesten ünnepelte meg az eseményt, aminek tiszteletére a flotta egyik szuperhatékony Airbus A321 típusú repülőgépe egyedi festéssel mutatkozott be. Szintén az ünnepségen jelentette be a Wizz Air, hogy létrehozza a WIZZ Alapítvány, ami a légitársaság egyre növekvő közösségi szerepét tükrözve négy kulcsterületre fókuszál: az egészségügyre, az oktatásra, a gyermekgondozásra és gyorssegélyekre.

A Wizz Air flottája a légitársaság indulását követően mindössze 14 év alatt nőtt 100 gépesre, miközben több mint 155 millió utas élvezhette a WIZZ alacsony viteldíjait, és minden korábbinál több ember számára vált elérhetővé a repülés. A Wizz Air továbbra is fejleszti hálózatát, a lehető legalacsonyabb viteldíjakkal stimulálva a kevésbé lefedett piacokat azzal a céllal, hogy Európa top 5 légitársaságának egyikévé váljon. A Wizz Air növekedési terveit az is alátámasztja, hogy a légitársaságnak 2026 végéig bezárólag 268 csúcstechnológiájú repülőgépre van megrendelése, amellyel a flotta közel 300 gépesre növekszik, a WIZZ 100 millió utast szállít majd évente, és ebben mintegy 10 000 munkatárs segíti majd a vállalatot. Nagy hangsúly helyeződik a digitalizációra, ezáltal a Wizz Air még ügyfélközpontúbb, egyúttal még hatékonyabb lehet.

A WIZZ modern flottája, átlagosan 4,6 éves gépeivel a légitársaság ultradiszkont üzleti modelljének alapját képezi, csakúgy, mint a forradalmi Airbus A321 – a ma létező leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgép. Az Airbus A320-hoz képest több ülőhely azt jelenti, hogy az A321 hatékonyabb és környezetbarátabb: az A321ceo típus 10% megtakarítást biztosít az egységköltségekben az A320ceo típushoz képest. 2023-ra a Wizz Air ülőhelyeinek 75%-a Airbus A321-esen lesz. A WIZZ újabb fokozatra kapcsol 2019-ben, amikor megkezdődik az Airbus A320neo családba tartozó 256 repülőgép érkezése. Az A320neo család gépei további 10% megtakarítást tesznek lehetővé az egységköltségekben még a jelenlegi A321ceo típushoz képest is. A repülőgépek Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel lesznek felszerelve, a kategóriájában leghalkabb és leginkább környezetbarát hajtómű legalább 16%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé az A321ceo-hoz képest.

A Wizz Air tovább bővíti több mint 600 útvonalból álló széles hálózatát: 2018-ban és 2019-ben több mint 100 új járat indul. Magyarországon idén már 3 új útvonal indult: Athénba, Stavangerbe és Bázelbe, míg 2018 decemberében Debrecenből Dortmundba, Milánó Malpensára, Doncaster/Sheffieldbe, Bázelbe és Barcelonába, majd 2019 tavaszán Debrecenből Lárnakába, Palma de Mallorcába és Máltára indulnak új járatok. Folytatódik a WIZZ erős hazai növekedése: 2018-ban a légitársaság budapesti flottája három új géppel, míg a debreceni bázis egy új géppel bővül, az ülőhelykapacitás pedig 21%-kal nő. Mindez jelentősen hozzájárul a hazai gazdasághoz, összesen több mint 800 közvetlen munkahelyet teremt a Wizz Airnél és évente több mint 3100 munkahelyet* támogat a kapcsolódó iparágakban, stimulálva a légiközlekedést, a turizmust és a vendéglátóipart.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: „2004-ben, amikor elindítottuk a Wizz Airt, tudtuk, hogy a légitársaság megváltoztatja majd az emberek életét, minden addiginál több utazó számára téve elérhetővé a repülést. Teljességgel arra fókuszálunk, hogy a lehető legalacsonyabb működési költségeket érjük el, ebből következően a piac legalacsonyabb viteldíjait nyújthassuk, és ennek köszönhető, hogy a Wizz Air mindössze 14 évvel első járatunk indulása után 100 repülőgépes légitársasággá vált. Az előttünk álló növekedés még jelentősebb, 2019-től érkeznek majd a forradalmi Airbus A320neo típuscsalád repülőgépei. Hosszú ideje támogató partnereink, az Airbus és a Pratt & Whitney, valamint a közelmúltban elért befektetési ajánlású adósminőségi osztályzatunk segítenek elérni céljainkat, hogy a Wizz Air legyen Európa top 5 légitársaságának egyike, a legalacsonyabb költségekkel működve, a lehető legalacsonyabb viteldíjon biztosítva egyedi utazási lehetőségeket még több utasnak.”

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese elmondta: „A gazdasági konjunktúra egyik legfontosabb mutatója hagyományosan a légi szállítás teljesítménye. Magyarországon a légiközlekedés dinamikusan fejlődik, elsősorban a Wizz Airnek köszönhetően, amely egészen egyedülálló növekedést produkált az elmúlt 14 évben egy olyan piacon, amelynek szereplői talán minden más iparágnál élesebb versenyben vannak egymásal. Mára a Wizz Air repülőgépei Európa legtávolabbi reptereire közlekednek, és a légitársaság sikertörténete jó példája a hagyományosan magyar leleményességnek és vitalitásnak, amelyre mindannyian büszkék lehetünk. A magyar kormányzat lehetőségei szerint a jövőben is partnerként támogatja a Wizz Airt ambiciózus törekvéseiben." 

Eric Schulz, az Airbus kereskedelmi igazgatója elmondta: „Az első Airbus 14 éve szállt fel a Wizz Air flottájában. Mára a WIZZ igazi sikertörténetté vált, és büszkék vagyunk, hogy nagy szerepet játszottunk ebben a történetben a leghatékonyabb és legalacsonyabb üzemeltetési költségeket biztosító repülőgéppel, amely a kényelem terén is verhetetlen, a piac legszélesebb egyfolyosós törzsével.”

Jessica Villardi, a Pratt & Whitney régiós alelnöke elmondta: „A Wizz Airt 2004-es indulása óta V2500-as hajtóműveink hajtják, és megtiszteltetés számunkra, hogy az érkező 100. repülőgép esetében sincs ez másképp. Az elkövetkező években is örömmel folytatjuk együttműködésünket a Wizz Airrel.” 

* Az ACI iránymutatása évi 1 millió utasonként 750 helyszíni munkahely teremtését javasolja.

Forrás: Wizz Air

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.