2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mesterséges intelligencia segítségével javítja hatékonyságát az Air France

Mesterséges intelligencia segítségével javítja hatékonyságát az Air France
JETfly  |  2024. 06. 07., 10:21

Minden nap több mint ezer Air France-járat indul el fedélzetén több mint 100 ezer utassal, ez pedig hatalmas mennyiségű adatot generál. Ennek feldolgozásával és felhasználásával jelentősen javítható az üzemelés hatékonysága és az utasélmény is, ezért az Air France több tucat, generatív mesterséges intelligencián alapuló projektet indított el.

Bár a mesterséges intelligencia új jelenség, de az adatok keletkezése és felhasználása fél évszázados múltra tekint vissza az Air France-nál. A légitársaság 1958-ban egy operatív kutatási részleget hozott létre, azzal a céllal, hogy a folyamatosan fejlődő iparág technológiai újításait kutassa az információ- és adatfolyam elemzésével. Ez vezetett a bevételkezelés kiterjesztéséhez a 90-es években, részben a múltbeli adatokra és a trendek azonosítására támaszkodva.

A 2000-es évek elején aztán a karbantartásban is elkezdték használni az adat alapú megközelítést és létrejött a Prognosos, amely a meghibásodásokat igyekezett előre vetíteni. Ezzel az eszközzel, amelyet ma már világszerte több mint 80 légitársaság használ, az Air France belépett a mesterséges intelligencia alapú, prediktív technológia korszakába.

Azóta a mesterséges intelligencia több kutatás-fejlesztési programba is beépült, az Air France jelenleg az ügyfélút különböző szakaszainak kutatására is használja. Emellett az utasokkal való kapcsolattartásban, a fedélzeten várható csomagok és ételek számát előrejelző eszközökben, vagy az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a repülési útvonal optimalizálására szolgáló rendszerekben is alkalmaznak mesterséges intelligenciát.

A generatív MI megjelenésével új szintre emelkedett a technológia használata, mivel ezt az újítást már nemcsak az adatok elemzésére lehet használni. Az Air France ma több mint 80 projektben alkalmazza a generatív MI-t, ezek közül van, amely már előrehaladott fázisban van.

-       A TALIA az Air France belső ChatGPT rendszere, amelyen keresztül a munkatársak biztonságos környezetben ismerkedhetnek meg a technológiával

-       PAMELIA segítségével a repülőtéri személyzet gyors és pontos választ adhat az utazással kapcsolatban felmerült kérdésekre. A tesztfázis után ezt a megoldást jövőre vezeti be az Air France a Charles de Gaulle-repülőtéren.

-       CHARLIE a karbantartókat segíti abban, hogy a javításhoz szükséges alkatrészek cikkszámát minél gyorsabban megtalálják.

-       FOX pedig az ügyfelek visszajelzéseit elemzi és képes az irónia, a humor felismerésére is, így pontosabb elemzést tud készíteni az utasok tapasztalatairól.

Forrás: Air France-KLM Sajtó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.