2025. 01. 21. kedd
Ágnes
: 413 Ft   : 401 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mesterséges intelligencia segítségével javítja hatékonyságát az Air France

Mesterséges intelligencia segítségével javítja hatékonyságát az Air France
JETfly  |  2024. 06. 07., 10:21

Minden nap több mint ezer Air France-járat indul el fedélzetén több mint 100 ezer utassal, ez pedig hatalmas mennyiségű adatot generál. Ennek feldolgozásával és felhasználásával jelentősen javítható az üzemelés hatékonysága és az utasélmény is, ezért az Air France több tucat, generatív mesterséges intelligencián alapuló projektet indított el.

Bár a mesterséges intelligencia új jelenség, de az adatok keletkezése és felhasználása fél évszázados múltra tekint vissza az Air France-nál. A légitársaság 1958-ban egy operatív kutatási részleget hozott létre, azzal a céllal, hogy a folyamatosan fejlődő iparág technológiai újításait kutassa az információ- és adatfolyam elemzésével. Ez vezetett a bevételkezelés kiterjesztéséhez a 90-es években, részben a múltbeli adatokra és a trendek azonosítására támaszkodva.

A 2000-es évek elején aztán a karbantartásban is elkezdték használni az adat alapú megközelítést és létrejött a Prognosos, amely a meghibásodásokat igyekezett előre vetíteni. Ezzel az eszközzel, amelyet ma már világszerte több mint 80 légitársaság használ, az Air France belépett a mesterséges intelligencia alapú, prediktív technológia korszakába.

Azóta a mesterséges intelligencia több kutatás-fejlesztési programba is beépült, az Air France jelenleg az ügyfélút különböző szakaszainak kutatására is használja. Emellett az utasokkal való kapcsolattartásban, a fedélzeten várható csomagok és ételek számát előrejelző eszközökben, vagy az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a repülési útvonal optimalizálására szolgáló rendszerekben is alkalmaznak mesterséges intelligenciát.

A generatív MI megjelenésével új szintre emelkedett a technológia használata, mivel ezt az újítást már nemcsak az adatok elemzésére lehet használni. Az Air France ma több mint 80 projektben alkalmazza a generatív MI-t, ezek közül van, amely már előrehaladott fázisban van.

-       A TALIA az Air France belső ChatGPT rendszere, amelyen keresztül a munkatársak biztonságos környezetben ismerkedhetnek meg a technológiával

-       PAMELIA segítségével a repülőtéri személyzet gyors és pontos választ adhat az utazással kapcsolatban felmerült kérdésekre. A tesztfázis után ezt a megoldást jövőre vezeti be az Air France a Charles de Gaulle-repülőtéren.

-       CHARLIE a karbantartókat segíti abban, hogy a javításhoz szükséges alkatrészek cikkszámát minél gyorsabban megtalálják.

-       FOX pedig az ügyfelek visszajelzéseit elemzi és képes az irónia, a humor felismerésére is, így pontosabb elemzést tud készíteni az utasok tapasztalatairól.

Forrás: Air France-KLM Sajtó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 02., 10:24
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.