2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Több mint 11 millió liter fenntartható üzemanyagot fog felhasználni a következő két évben az Emirates

Több mint 11 millió liter fenntartható üzemanyagot fog felhasználni a következő két évben az Emirates
JETfly  |  2023. 10. 19., 13:35

Az Emirates a légiközlekedés fenntarthatóvá tételére törekszik, ami nem csupán a fedélzeti megoldásaiban – például a zárt körforgású újrahasznosításban vagy a felelős fogyasztásban -, hanem a repülőgépeinek karbantartása és üzemeltetése során is érvényesül.

A légitársaság most bejelentette: megkezdi egy olyan, fenntartható repülőgép-üzemanyag használatát, amely akár 80 százalékkal* csökkentheti a repülők szén-dioxid kibocsátását. 

Kibővítette partnerségét az Emirates a világ vezető fenntartható repülőgépüzemanyag-gyártójával, a Nestével, amelynek eredményeként 2024 és 2025 folyamán több mint 113 ezer hektoliter NesteMY Sustainable Aviation Fuel (MY SAF) üzemanyagkeveréket fognak használni az Emirates amszterdami Schiphol és szingapúri Changi repülőterekről induló járatai működtetésére.

A SAF fenntartható forrásból származó, 100 százalékban megújuló hulladékból és olyan maradék alapanyagok felhasználásával készül, mint például a használt étolaj és állati zsírhulladék. Életciklusa során a hagyományos sugárhajtómű üzemanyag használatához képest, akár 80 százalékkal* csökkentheti a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását. A fenntartható repülőgép-üzemanyagkeverék hagyományos Jet A-1 fosszilis hajtóanyagból, 30 százalékban pedig, a kétéves mennyiséget tekintve, 38 ezer hektoliter tiszta SAF-ból áll – ennek aránya a keverékekben maximum 50 százalék lehet.

"Ez a partnerség mérföldkő az Emirates számára, és felgyorsítja a működésünkhöz szükséges fenntartható üzemanyag beszerzését. Ez is egyike annak a számos kezdeményezésnek, amelyekkel a szén-dioxid-kibocsátásunk csökkentésére törekszünk, az üzemanyag-hatékony repülőgépek üzemeltetése, az üzemanyag-hatékonyság növelése, valamint a 2024-től esedékes gyorsított flottamegújítás mellett. Partnerségünk a Nestével is bizonyítja aktív elkötelezettségünket és támogatásunkat a gyorsan fejlődő SAF iparág iránt, és reméljük, hogy az Emirates és más légitársaságok erőteljes kereslete ösztönözni fogja a SAF és más tiszta meghajtási technológiák elterjedését” – mondta Sir Tim Clark, az Emirates Airline elnöke.

Az év elején az Emirates a Nestével és más, az iparágban érdekelt felekkel együttműködve sikeresen végrehajtotta a régió első, 100 százalékban SAF meghajtású bemutató repülését, amely során egy Boeing 777-300ER gép egyik hajtóművét ez a fenntartható üzemanyag hajtotta. Ezzel a légitársaság, ipari partnereivel együtt, jelentős lépéseket tett a műszaki elemzési és tanúsítási követelmények terén, amelyek előmozdíthatják a 100 százalékos SAF üzemanyag szabványosítását és jövőbeli használatát a légi közlekedésben.

Az Emirates először 2017-ben használt fenntartható üzemanyagot menetrendszerinti járaton: akkor SAF és sugárhajtómű-üzemanyagkeveréket használtak a Chicagóból induló repülőgépen. Azóta a légitársaság a stockholmi járatok esetén is felemelte a SAF arányát, jelenleg pedig Párizsból, Lyonból és Oslóból üzemeltet járatokat SAF keverékkel. Az Emirates folyamatosan azon dolgozik, hogy elősegítse a fenntartható repülőgép-üzemanyag gyártásának és ellátásának bővítését.

 *Tiszta formában (azaz keveretlenül) alkalmazva és a bevált életciklus-értékelési (LCA) módszerekkel, például a CORSIA-módszertannal számítva

Sajtóközlemény

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.