Közel negyvenkét nap tesz ki ezer órát. Ennyit töltött levegőben a Magyar Légierő 27-es oldalszámú MiG-29-ese.
A laikus olvasónak nem tünhet nagy időnek, de a bennfentesek tudják, ez történelmi pillanat volt. 2005. július 25-én 14 óra után gurult ki a felszálló pályára a repülőgép. Ekkor még hivatalosan 999 órát töltött a levegőben. Pilóta fülkéjében Sági János vezérőrnagy és Pető István dandártábornok foglalt helyet. A felszállás után közel egy órát repültek a Fulcrummal majd leszállás és már ropog is a fékernyő a repülőgép mögött.
Az indítási zónában már többen várakoznak az ünnepségre. A megszokott kiszolgálás érkezéskor, a repülőgép könyvébe bekerül az 1000. óra teljesítése, majd jöhet a nem mindennapi ceremónia, az 1000 órát jelképező babérkoszorú felkerül a repülőgépre. A müszaki csapat rutinosan végzi a feladatot, mint ha minden nap ez lenne a feladatuk és reméljük lesz még rá alkalom, hogy hasonló feliratokkal lássák el a repülőgépeket.
A különleges jelzés már fent virít a repülőgépen és a müszakiak és pilóták együtt ünneplik az eseményt. Ez az elért eredmény közös munkájuk gyümölcse és reméljük több hasonló folytatása is lesz.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.