A három JAK–52-es gépből álló kötelék repülési feladatának befejeztével áthúzott az ünneplő század feje felett, majd leszállásukkal „történelmet írtak”: a magyar kiképző gépek teljesítették a tízezredik repült órát.
Október 20-án rövid ünnepséggel emlékeztek meg a szolnoki reptéren az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állományába tartozó – de ma még Szolnokon állomásozó – JAK–52-es század pilótái, müszaki katonái a nem mindennapi teljesítményről. Még 1994-ben állt rendszerbe a magyar légierőben tizenkét darab JAK–52-es kiképző repülőgép, melyekből hattal ma is repülnek. Jenei Barna alezredes, a század parancsnokának tájékoztatása szerint az elmúlt években mintegy 130–140 pilótát készítettek fel ezekkel a gépekkel. A kiváló gépekkel kiváló oktatók is repülnek, a jelenlegi hat oktató együttesen tizenötezer repült órával rendelkezik.
Pető István dandártábornok, a repülőbázis parancsnoka szerint – aki maga is repült a kötelékben – a JAK–52-esek megbízható, „pilótabarát” gépek. Felépítésük, teljesítményük miatt a kisebb repüléstechnikai hibákat – más hasonló gépektől eltérően – „elviselik”, így a legalkalmasabbak a pilóták kiválasztására, alapfelkészítésére.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.