Kecskemét – 2006. április 28-án tartotta értékelő, feladatszabó értekezletét a Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Sági János vezérőrnagy úr, légierő-parancsnok részvételével.
Az értekezlet megkezdése előtt érkezett a hír, hogy Tiszaugnál 20-30 méter hosszan megcsúszott a gát.A közelben – Tiszakécske – dolgozó kecskeméti katonákat azonnal átirányították a helyszínre, valamint további ötven fő indult útra a kecskeméti repülőbázisról, hogy a kritikus szakaszon segítse a védekezési munkálatokat.Annak ellenére, hogy a Tisza lakott területet közvetlenül nem veszélyeztetett – a csúszás a folyó jobb partján, tehát a Tiszauggal ellentétes oldalon történt –, nagy erőket mozgósítottak a veszély elhárítására. A védekezést nehezíti, hogy a helyszín igazából csak a levegőből megközelíthető, ezért a odairányították az MH 86. Szolnok Helikopterezred négy helikopterét is.
Az idő alatt, míg a katonák a gáton dolgoztak, véget ért a kecskeméti repülőbázison az értekezlet, miután Sági János vezérőrnagy úr Pető István dandártábornok, bázisparancsnok társaságában azonnal a helyszínre sietett, hogy tájékozódjanak a kialakult helyzetről.Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis katonái húsvét óta vesznek részt az árvízvédelmi munkálatokban. Naponta – néhány helyszínen két váltásban – a kialakult helyzettől függően 150-300 katona, köztük hölgyek segítik a védekezést.
(Fotók: Tóth "Tacsek" László)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.