2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Teve, Ancsa jubileum

JETfly  |  2009. 09. 13., 20:55

Újra ünnepelt a bázis. Szeptember 12-én a délelőtti órákban újra benépesült a repülőbázis hangára, ahová sorra érkeztek a meghívott vendégek. Ünnepelni jöttek, mégpedig a szállítórepülés 60. és az AN-26-os repülőgép magyarországi rendszerbe állításának 35. évfordulóját. A baráti találkozóra több százan fogadták el a bázis parancsnoka, valamint a szállítórepülő századmeghívását.

A program, repüléssel kezdődött, amely során a múlt képviselője a Li-2 Teve kötelékben repült a Magyar Honvédség jelenlegi szállító repülőgépével, az An-26 típussal. Közben a földön gyülekeztek mindazok, akik életük egy részét a két típus valamelyikén teljesítettek szolgálatot. A meghívottak között ismerős arcok is feltüntek, többek között megtisztelte jelenlétével a rendezvényt Tömböl László mérnök vezérezredes, a HM Honvéd Vezérkar főnöke, Orosz Zoltán vezérőrnagy, a MH Összhaderőnemi Parancsnokság törzsfőnöke (parancsnokhelyettes), Pintér Zoltán vezérőrnagy, a MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnokhelyettese. De felfedezhettük a vendégek között Bakó István nyugállományú vezérőrnagyot, volt repülő-és légvédelmi főcsoportfőnököt, valamint Farkas Bertalant, az első magyar ürhajóst is.

A találkozó résztvevői ráhangolásként Nádas Tamás mürepülő bemutatóját láthatták. Tamás az idei évben megnyerte a magyar bajnokságot, és a Radomban megrendezett Európa Bajnokságon sem talált legyőzőre.

A találkozót Tömböl László mérnök vezérezredes nyitotta meg, aki örömmel tett eleget a felkérésnek, hogy legyen a rendezvény fővédnöke. A vezérkar főnök úr beszédében hangsúlyozta az ilyen jellegü rendezvények szükségességét, hiszen a múlt felidézésén kívül erőt lehet meríteni a találkozókból.

Az An-26-os típus technikai megbízhatósága mellett Tömböl tábornok úr kiemelte, hogy „a technika semmit nem ér, ha azt nem elkötelezett, a szakmáját értő, azért áldozatot is hozni képes személyi állomány kezeli”.

A vendéglátó, a bázis parancsnoka Kilián Nándor dandártábornok személyes élményeit felidézve beszélt az An-26 típusról. Kilián tábornok elmondta, hogy a szállítórepülő század néhány éve került a bázis alárendeltségébe, ami újdonság volt ugyan a vadászrepülőgépek mellet, azonban a beilleszkedés zökkenőmentes volt.

A század parancsnoka, Lakatos Csaba alezredes számokkal támasztotta alá a típus megbízhatóságát; Irak: száznyolc bevetés, Afganisztán több mint tíz bevetés számottevő technikai meghibásodás és személyi sérülés nélkül!

A pohárköszöntő előtt egy megható eseményre került sor. Bogdán Tamás törzsőrmester, fedélzeti rádiós, a legfiatalabb gépszemélyzet tag egy emléket nyújtott át a találkozó legidősebb tagjának, a 81. éves Kiss Sándornak.

A köszöntők után következhetett az ebéd – a bázis szakácsai, felszolgálói ezúttal is kitettek magukért – amely alatt a Honvéd Együttes müvészei operett slágerekkel szórakoztatták a résztvevőket.

A desszertként felszolgált tortát, amelyet egy trikolorfestésü An-26os díszített Nagy József ezredes, a repülőbázis légi szállításokért felelős parancsnokhelyettese vágta fel.

A találkozó résztvevői az ebéd utáni beszélgetések során, a régi történetek felelevenítésén kívül, a búcsúzások során egy kérdést tettek fel legtöbbször; „mikor találkozunk legközelebb?”.

Galéria: Teve, Ancsa jubileum

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.