Az idei év első „Nyitott Égbolt” feladata előtt sor került a repülőgépbe épített kamera és az ahhoz kapcsolódó vezérlő rendszer, a CCNS (Computer Controlled Navigation System) berepülésére.
A beépítés a repülés előtt nagyjából egy órát vesz igénybe, az értékes kamerát igen nagy körültekintéssel kell kezelni. A fényképezés a repülőgépen kialakított speciális nyíláson keresztül történik, a számítógép által kijelölt fotópont átrepülésekor, automatikusan. A fotózás magassága 1200 méter. A felvételek kidolgozását azután a HM Térképészeti Nonprofit Közhasznú Kft. szakemberei végzik Budapesten speciális laboratóriumban.
Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Szállítórepülő Század kijelölt személyzete és a légifotó feladatokat végrehajtó szakembergárda hatékony együttmüködésére van szükség a feladat sikeres végrehajtásához. A „Nyitott Égbolt” feladatok során a hajózó, müszaki és térképészeti szakemberek évek óta eredményesen müködnek együtt itthon és külföldön egyaránt, ezzel is megbecsülést szerezve alakulatunknak és a Magyar Honvédségnek.
AN-26 szállító század
Fotó: HM Térképészeti Nonprofit Közhasznú Kft - Tóth László
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.