2025. 03. 30.
Zalán
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az alakulat fegyverzete

JETfly  |  2002. 05. 21., 13:24

A MiG-29es többcélú vadászrepülőgépet a híres orosz Mikojan-Gurjevics tervezőiroda "álmodta" meg 1977-ben. A MiG-29-es talán a volt Szovjetunió legkorszerûbb és legmozgékonyabb vadászgépe.

A MiG-29-est eredetileg légi fölény kivívását biztosító vadászgépnek tervezték, de a későbbiekben földi támadó feladatra is továbbfejlesztették.

A repülőgép az 1980-as évek elején repült először, és 1985-ben állt szolgálatba a szovjet légierőknél.

Az első MiG-29 szériagép, a FULCRUM-A elfogóváltozat: jól felismerhető a mindkét szárnyon előrenyúló végződésről, amelyben az infravörös elhárítórendszert helyezték el.

A MiG-29B kétüléses kiképzőváltozat.

AmiG-29C jellegzetessége, hogy a törzs íve a kabinfedéltől indulva a farokrész felé nagyobb.

A MiG-29 haditengerészeti változatát is kialakították, amelyek a Kijev-osztályú anyahajókon fognak szolgálni. A MiG-29K tengerészeti változat felhajtható szárnyakkal és leszállóhoroggal rendelkezik.

Rendkívül "agilis", fürge és fordulékony repülőgép. Az áramlástanilag rendkívül "eltalált" törzs és szárny együtt biztosítják a repülőgép rendkívüli fordulékonyságát. Kissé elöregedett mûszerezettsége ellenére mind a mai napig komoly ellenfél. A berepülőpilóták szerint szinte lehetetlen túlhúzni és dugóhúzóba ejteni.

Technikai adatok:

- Repülőgép hossza: 17,32 m

- Szárny fesztáv.: 11,36 m

- Szárnyfelület: 38 m2

- Repülőgép magassága: 4,73 m

- Max. sebesség földközelben: 1500 km / h - Max. sebesség nagy magasságban: 2400 km / h

- Maximális M: 2,3

- Gyakorlati csúcsmagasság:18.000 m

- Hatótávolság:710 km

- Leszállósebesség:250 - 260 km / h

- Felszállási úthossz:600 - 700 m

- Kifutási úthossz:650 - 750 m

- Max. üzemi túlterhelés:ny 9g

- Repülőgép max. felszálló súlya:18.480 kg

- Max. fegyverzeti terhelés:3.000 kg

- Hajtómûvek száma:2 db

- Személyzet: 1 illetve 2 fő

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-19 12:57:23
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.
2025-03-18 12:44:09
Együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) és a Wizz Air. A légitársaság támogatásával egyedi arculatú, a repülés világát idéző tanterem nyílt az egyetem zuglói campusán. Az ünnepélyes átadón Dr. Király Gábor, a BGE dékánja és Evgenia Ivanova, a Wizz Air toborzási, szervezetfejlesztési és kompenzációs vezetője osztotta meg gondolatait a partnerség jelentőségéről.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.