2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szervezeti felépítés

JETfly  |  2002. 05. 22., 08:55

A század 1994-ben alakult az akkor még szolnoki Kilián György Repülő- Műszaki Főiskola állományába tartozva, de Kecskemétre települve.

A század alapítói Varsányi Mihály alezredes századparancsnok, Molnár Gyula őrnagy, Tibol Pál alezredes, Tőke István alezredes, Ficsór Zoltán őrnagy, Muha József századso, Bugya János százados, Forgó Béla főhadnagy, Nyárs Gyula főhadnagy és Czingáli Tibor hadnagy voltak.

A fenti állomány azzal a céllal kezdte meg oktatói kiképzését, hogy a későbbiekben Magyarországon képezzék a jövő vadászpilótáit.

A század elnevezése is erre utal: kezdőket (Csikókat) képeztek (Szárnyas) pilótákká. A név eldöntésekor még szavazatot kapott - mint esetleges századnév - a "Paradicsommadár" is, a kezdő pilóták "paradicsomszemü" repülős becenevéből kiindulva.

1995-ben kezdett az első csoport a típuson 19 fővel, akik közül 11-en végeztek 1997-ben.

1996 őszén átszervezés keretében a század a Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Harcászati Repülőezred állományába került, Szárnyas Csikó 3. kiképző és felderítő repülőszázad néven.

A nyugdíjba vonult Varsányi Mihály alezredes helyét Pintér Sándor alezredes foglalta el a századparancsnoki "pilóta ülésben".

1997 őszétől - Pintér Sándor alezredes úr ezredparancsnokká történt kinevezése után, a "Csikók" parancsnoka Hadi István alezredes lett.

1994. január 01-től napjainkig 120 pilóta repült hivatalosan - legalább 1 órát - L-39ZO első üléséből.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.