2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

KÉPGALÉRIA - CENTRAL HAWK 2021 sajtónap a Kecskeméti Repülőbázison

KÉPGALÉRIA - CENTRAL HAWK 2021 sajtónap a Kecskeméti Repülőbázison
Darabos Erika  |  2021. 10. 21., 22:30

A mai napon, 2021. október 21-én, csütörtökön rendezték meg a Kecskeméti Repülőbázison a CENTRAL HAWK 2021 névre keresztelt, magyar-brit kétoldalú repülő harcászati gyakorlat sajtónapját. Mutatjuk Olvasóinknak a helyszíni képgalériánkat!

Sajtónapokban gazdag hetünk van, hiszen kedden vehettünk részt a Helikopter Harcászati Oktatói Kiképzés (HTIC) bemutatásán az MH Pápa Bázisrepülőtéren, most pedig már az MH 59.
Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra várták a sajtó munkatársait, kiegészülve a lelkes spottercsapatok néhány tagjával. A hírös város repülőtere ezúttal két héten keresztül adott otthont a CENTRAL HAWK 2021 gyakorlatnak, melyre hat BAE Systems Hawk T1 típusú kiképző repülőgép érkezett meg október 8-án, pénteken. A Hawk kedvelőknek nem kellett túl sokat várni, hogy az augusztus utolsó hétvégéjén megrendezett Nemzetközi Replőnap és Haditechnikai Bemutató után ismét láthassák a típust Kecskemét egén: akkor a Tabuk légibázison települő Saudi Falcons bemutató kötelék Hawk Mk.65A repülőgépeit láthattuk a dinamikus program résztvevői között.

Képgaléria megtekintése (34 db kép)
Ugrik Csaba dandártábornok is beszámolt a gyakorlat fontosságáról (Fotó: Szúh József)

A CENTRAL HAWK 2021 gyakorlat már nem a show része volt, hanem fontos eleme Gripen hajózóink harcászati felkészítésének, azon belül is a látóhatáron belüli légiharc gyakorlásának. A Brit Királyi Légierő 100. Repülőszázadának látogatása a két fél sikeres együttműködésének újabb eredménye, mely a 2017-ben megrendezett, CARPATHIAN HAWK gyakorlattal vette kezdetét és már Szlovákiában is volt alkalom a közös repülések lebonyolítására. Minderről Ugrik Csaba dandártábornok, a Kecskeméti Repülőbázis parancsnoka számolt be a sajtó munkatársainak, hozzátéve azt is, hogy az elmúlt két hétben a Gripenek egy más kategóriájú repülőgép ellen gyakorolhatták ezúttal a látóhatáron belüli légiharcot, ami mindkét fél számára kölcsönösen kiváló tapasztalatszerzési lehetőség. A Gripen hajózók lehetőséget kaptak arra is, hogy a Hawk hátsó ülését elfoglalva kövessenek figyelemmel egy-egy légiharc elemet, a kétüléses Gripeneknek köszönhetően pedig a britek számára is adott volt ez a megfigyelési módszer. Számokra bontva, a két hét során közel 75 felszállást és 90 órányi repülést könyvelhettek el a gyakorlaton résztvevő pilóták.

Képgaléria megtekintése (34 db kép)
A kedvezőtlen időjárás miatt ezúttal nem fotózhattuk a Hawk-ok felszállását, de a hangárban volt lehetőség a gépek megtekintésére (Fotó: Müller Dóra)

A sajtótájékoztatón jelen volt John Kelly alezredes, brit katonai attasé, aki köszönetét fejezte ki a gyakorlat mindkét fél számára sikeres lebonyolításáért, továbbá hangsúlyozta, hogy az együttműködés a jövőben is folytatódni fog. A CENTRAL HAWK 2021 hajózók szempontjából legfontosabb részleteiről, valamint a két repülőgép közötti különbségekről Langó Viktor őrnagy, Gripen pilóta számolt be, aki a hasonló gyakorlatok fontosságát emelte ki a tapasztalatszerzés és azok gyakorlatba történő átültetése szempontjából.

Képgaléria megtekintése (34 db kép)
A hangárban megfigyelhettük a Hawk műszakiak munkáját is (Fotó: Vámosi Sándor)

A sikeres gyakorlat során közel 75 felszállás és 90 órányi repülés során gyakorolhattak a magyar és brit hajózók.

A Kecskeméti Televízió videója:

A fotókért ezúton is köszönetet mondunk Müller Dórának, Szúh Józsefnek és Vámosi Sándornak, a meghívóért pedig a Kecskeméti Replőbázis Sajtó Osztályának!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.