Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel. A négyéves képzés egyik legmeghatározóbb pillanata ez, amelyre a Magyar Honvédség leendő hajózói egész életük során emlékezni fognak.
A harmadik év elsősorban a kiválasztás időszaka, ekkor dől el ugyanis, hogy forgószárnyas vagy merevszárnyas gépen fognak-e szolgálni a jövő pilótái. A folyamatban nagy szerepe van az orvosi vizsgálatok eredményének, de természetesen a hallgatók céljait és „álmát” is figyelembe veszik. Legtöbbet azonban oktatóik értékelése nyom a latba, akik az első repült órától kezdve folyamatosan monitorozzák tisztjelölt tanítványaikat, feltérképezve képességeiket, erősségeiket és gyengeségeiket, a fejlődésük ütemét.
„A legnagyobb kihívás azzal a tudattal megbirkózni, hogy minden repülésnek súlya van. Mindegyikre a lehető legjobb tudásunk szerint kell felkészülnünk, hiszen nincsen második esély” – hangsúlyozza Kismartoni Mátyás hallgató főtörzsőrmester. Hozzátette: ha valaki ezt az utat választja hivatásaként, elsősorban megfelelő motivációra van szüksége, ami tapasztalata szerint átsegíti az embert minden nehézségen és megpróbáltatáson.
S hogy milyen érzés több évnyi gyakorlás és tudásszerzés után az első önálló felszállás? „Szavakkal leírhatatlan” – véli Donáth Ádám hallgató főtörzsőrmester és amilyen átéléssel ezt mondja, abból az ember érzi: valóban megfogalmazhatatlan.
További fotók a linkre kattintva érhetőek el!
Forrás: https://honvedelem.hu
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.