2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Cross Landing 2019 - Közös kutató-mentő gyakorlatot tart a magyar és román légierő

Cross Landing 2019 - Közös kutató-mentő gyakorlatot tart a magyar és román légierő
JETfly  |  2019. 10. 16., 11:30
Cross Landing 2019 - Közös kutató-mentő gyakorlatot tart a magyar és román légierő

A 2019. október 14-én kezdődő gyakorlat szerint egy Mi-24-essel a határhoz közel megszakadt a kapcsolat, így a megfelelő protokoll alapján a döntéshozók mind a Szolnokon települő magyar, mind a temesvári román kutató-mentő helikoptereket riasztották.

Az érvényben lévő megállapodás szerint ez a határ vonalától 100 kilométerig kölcsönösen lehetséges. A gyakorlat egyik célja a riasztási lánc működtetésének, a döntéshozatalnak és a két nemzet közötti együttműködésnek a gyakorlása volt. A másik oldalról a végrehajtó állomány gyakorlatának elmélyítése és a szaktudásuk ellenőrzése került sorra.

A helikopterek személyzeteinek önállóan, földi segítség nélkül kellett megközelíteniük a kényszerleszállt gépet, és így kellett kiválasztani a megfelelő helyszínt a leszállásra is. Erre a fákkal, bokrokkal tagolt Dóc gyakorlótér melletti terület ideális volt: az elsőként megérkező Mi-17 pilótái az első leszállás helyét nem találták megfelelőnek így a mentésben résztvevő katonák kirakása után végül kb. 30 méterrel távolabb találtak olyan terepet ahol biztonságban leállíthatták a hajtóműveket.

Képgaléria megtekintése (17 db kép)

A román IAR 330-asok valamivel később érkeztek, a két gép közül már csak az egyik tudott leszállni az adott tisztáson, a másiknak nem jutott hely, távolabb keresett erre alkalmas területet. A román helikopterek érkezésekor az önkéntesek által alakított sérülteket már ellátta a magyar személyzet - az öt fő sérültből kettő számított súlyosnak -, így a román fél a szállításban vette ki a részét, a sérülteket a szentesi átadási ponton tették ki. A sebesültek ellátását a két fél külön-külön, a saját oldalukról ellenőrizte és értékelte.

A gyakorlat ma folytatódik, egy Temesvárhoz közeli területen lesz a megrendezett repesemény, ahol az alájátszókat ezúttal a román fél adja - mi továbbra is a szolnoki kutató-mentő Mi-17-essel és személyzetével biztosítjuk a részvételt.

Képgaléria megtekintése (17 db kép)

A fotókért és a cikkért ezúton is köszönetet mondunk Kisdeák Lajosnak, a meghívóért pedig a Honvédelmi Minisztérium Kommunikációs Osztályának!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.