2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőtábor a jövő pilótáinak

Repülőtábor a jövő pilótáinak
honvedelem.hu  |  2020. 09. 22., 11:40
Repülőtábor a jövő pilótáinak

Sikerrel zárult az idén augusztusban megrendezett ötnapos pályára irányító repülőtábor – vagyis, ahogy mindenki nevezte, a PIR - az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison, amelynek során húsz fiatal nyerhetett betekintést a repülés különleges világába.

Az utánpótlás toborzása, a pályára irányítás minden szakma sarkalatos pontja, nálunk sincs ez másként - fogalmazott Bali Tamás ezredes, parancsnokhelyettes, aki emlékeztetett: a pilótautánpótlás biztosítása céljából a 2000-es években rendeztek ugyan hasonló táborokat, azonban 2010-ben ezek megszűntek.

Az utóbbi években ismét megnőtt az igény egy hatékony toborzási rendszer kialakítására, ezen belül is a fiatalok megszólítására, így idén ismét megrendezték a pályára irányító repülőtábort, amelynek célja az volt, hogy a táborozók megismerkedjenek a hazai katonai repülés történetével, a katonai hivatás szépségeivel, betekintést nyerjenek a repülés irányítás és meteorológia rejtelmeibe, valamint testközelből szerezzenek benyomásokat a katonai pilóták mindennapi életéről, a repülésről. Az itt kapott információk segítségével a fiatalok dönthetnek arról, hogy a Magyar Honvédségnél folytatják e a pályafutásukat – tette hozzá a parancsnokhelyettes.

Bali Tamás ezredes szerint sikeres nyarat tudhatnak maguk mögött, hiszen a PIR tábor mellett közel harminc év után ejtőernyős tábornak is otthont adott az alakulat. A visszajelzések szerint pedig mindkettő sikeres volt, ahogy „katonanyelven” szokták mondani: elérte a célját.

„A repülés iránti szeretetemet édesapámtól örököltem, aki még a ’80-as években az MHSZ-nél repült vitorlázórepülővel, Kiskunfélegyházán” – mondta kérdésünkre az idei PIR tábor egyik résztvevője, Németh Dániel, hozzátéve, kiskora óta rendszeres látogatója a különböző repülős rendezvényeknek. Szüleivel Nagykőrösön él, ezért gyakran kijár a kecskeméti repülőtér kerítése mellé, ahonnan a le- és felszálló vadászgépeket és a szállítórepülőket szokta fotózni.

„Minél közelebb kerültem a repüléshez és a repülő technikákhoz, annál több hasonló érdeklődésű emberrel ismerkedtem meg. Minden felszállás egy összehangolt csapatmunka eredménye és ebben a közös, szervezett munkában nagyszerű érzés részt venni. Minden képzés az iskolapadban kezdődik. Megtanítják az aerodinamika, szerkezettan, műszertan, típusismeret, illetve a gyakorlati repülés alapjait, majd egy sikeres elméleti vizsgát követően lehet elkezdeni a gyakorlati képzést, ahol oktatóval, egy előre meghatározott tematikát kell végig repülni a növendéknek” – tette hozzá Dani, aki ugyan még csak tizenhét éves, de már 23 repült órával és 177 felszállással rendelkezik.

„A képzésemet négy évvel ezelőtt Jakabszálláson kezdtem, a Kecskemét és Vidéke Aero Club-nál a legendás Góbé típussal. Jelenleg Szolnokon repülök, a Pelikán Repülő Egyesületnél, Ka-7-es vitorlázó repülőgépen. Hazánkban ezek a legnépszerűbb kétkormányos oktatógépek. Nemrégiben szereztem meg a típusjogosítást az SZD-30 Pirat-ra, ami már együléses és jobb teljesítményadatokkal rendelkezik, mint a kétkormányos társai. Ezen kívül volt lehetőségem Németországban repülni a Schempp-Hirth által gyártott Arcus-sal is, ami ma az egyik legmodernebb vitorlázórepülőgép” – árulta el a fiatalember.

„Nagyon jól éreztem magam a táborban, sok értékes információval gazdagodtam a katonai repüléssel kapcsolatban. Hasznos ismereteket szereztem a szolnoki helyőrségről, a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Programról és az újonnan érkező H145M típusú helikopterekről is. Legszívesebben a helikopteres repülésre emlékszem, feledhetetlen élmény volt a Mi-24, a Mi-17 és H145M fedélzetén a levegőbe emelkedni” – emlékezett Dani, aki szerint a félelemnek nincs helye a pilótafülkében, azonban a túlzott önbizalom sem jó. „Úgy gondolom, a repülés teljes koncentrációt igényel. A gyakorlati képzés alatt begyakorolt mozdulatok adnak egy fajta magabiztosságot, ezáltal képesek vagyunk bizonyos veszélyhelyzetek kezelésére is” – mondta.

Dani kérdésünkre elmondta azt is, hogy a táborban szerzett élmények és tapasztalatok csak megerősítették abban, hogy a Magyar Honvédség kötelékében folytassa pályafutását. „Jelenleg 11. osztályos vagyok a nagykőrösi Arany János Református Gimnázium, Technikum és Kollégiumban. A továbbtanulási terveim között első helyen a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kara szerepel, ezen belül a légijármű-vezetői szakirány, a légiforgalmi irányítás, vagy a repülőműszaki szak jöhet szóba” – árulta el.

Forrás: https://honvedelem.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.