A hadműveleti területen ténykedő, vagy oda akár kontinenseket is átívelő áttelepüléssel érkező repülőgépek számára a szó szoros értelmében életbevágó, hogy a megadott időben és helyen találkozzanak az „égi benzinkúttal”, a légi utántöltő repülőgéppel.
A navigációs precizitást, első osztályú repülőgép-vezetői tudást igénylő müveletet nem lehet elégszer gyakorolni, hiszen egy „lekésett randevú” vagy egy rossz manőver emberéleteket követelhet, valamint hatalmas anyagi károkat okozhat. Éppen ezért az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt C–17 Globemaster III-asok is rendszeresen gyakorolják ezt a müveletet. A közelmúltban végrehajtott feladatuk azonban több tekintetben is unikum volt. Egy felszállás során gyakorolták ugyanis a légi utántöltést, a „touch and go”-t (átstartolást), valamint a teherdobást. S az igazi különlegesség: a Nehéz Légi Szállító Ezred (HAW) ezúttal a fedélzetre invitálta a katonai sajtó képviselőit is, hogy első kézből szerezzenek benyomásokat erről a roppant bonyolult feladatról.
Forrás: Magyar Honvéd 2015. június
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.