Szakmai nap keretében került sor az MH Pápa Bázisrepülőtéren a felújított repülőtér megnyitó ünnepségére 2005. szeptember 26-án.
A délelőtti órákban a kecskeméti és szolnoki alakulatokat képviselő géptípusok (An-26, Jak-52, Mi-8, Mi-17, Mi-24, L-39 és MiG-29) géppárokban érkeztek meg a repülőtér betonjára. A Magyar Légierő alakulatainak parancsnokai, a repülőgépek személyzete és a bázisrepülőtér állománya felsorakozott a fogadózónába, majd Sági János vezérőrnagy, az MH Légierő Parancsnokság parancsnoka megnyitó beszédével adta át a repülőteret a katonai légi forgalom számára.
A tábornoki megnyitót követően a nap másik ünnepélyes eseménye Kiss Sándor ezredes a Légierő Parancsnokság Repülésbiztonsági Osztályának vezetője készült nyugdíjbavonulása előtti utolsó, egyben 10440. felszállására a Mi-24P típuson, hogy elérje helikoptervezetői pályájának 4400. repült óráját.
Kiss Sándor katonai pályafutását 1968. június 27-én mint sorkatona kezdte Nyíregyházán. Helikoptervezető növendékként az 1969-es év már Frunzében találta. A végzés után 1971-ben Szentkirályszabadján Mi-8-ason kezdte meg hazai hajózói éveit. Időközben az országba érkező Mi-24-es harcihelikopter típusra is átképezte magát és 1982-től az I. harcihelikopter század parancsnokaként szolgált. A kilencvenes években magasabb beosztásokban kamatoztatta tudását, ezredparancsnok a Bakony Harcihelikopter Ezredben majd a repülésbiztonsági osztály vezetője Veszprémben.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.