2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kezdődik a C–17-esek hangárjának építése Pápán

JETfly  |  2015. 02. 06., 10:42

Háromévnyi gondos és nehéz előkészítő és tervezőmunka után – a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) infrastrukturális fejlesztési projektjének részeként – az MH Pápa Bázisrepülőtéren elkezdődik a C–17-eseket befogadó új hangárkomplexum építésének következő fázisa.

Az ajánlattételi eljárás 21 fontos építőipari vállalat érdeklődését keltette fel. A sikeres ajánlattételt követően – melyet a NATO Támogató Ügynökség (NATO Support Agency, NSPA) Pápán és a luxemburgi Capellenben települt, infrastruktúráért felelős teamjei közösen támogattak – a szerződést  január 21-én a magyar KÉSZ Építő Zrt.-nek ítélték oda. A 33 éve müködő KÉSZ Zrt. korábban sikeresen kivitelezett projekteket a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér, valamint az Audi, a Mercedes, a Procter & Gamble és a Hankook vállalatok számára. 

A SAC hangárkomplexum építési projektje az MH Pápa Bázisrepülőtéren 2016-ban fejeződik be. Fotó: NAM

A Stratégiai Légiszállítási Képesség a jövőre nézve mintapéldája lehet annak, hogyan tud egy konzorcium a tulajdonában lévő, nagy értékü haditechnikai eszközök alkalmazásával közös müveleteket végrehajtani. A SAC-ban részt vevő 12 nemzet számára rendelkezésre áll a katonai légiszállítási képesség, azaz a közösen müködtetett és közös tulajdonban lévő három Boeing C–17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállító repülőgép. Az NSPA szerves részét alkotó NATO Légiszállítást Kezelő Program (NATO Airlift Management (NAM) Programme) felelős a C–17-esek fegyverrendszereinek fenntartásáért és támogatásáért, továbbá pénzügyi, logisztikai, beszerzési, információtechnológiai és adminisztratív szolgáltatásokat nyújt a repülőgépeket üzemeltető többnemzeti Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) számára. 

A C–17-esek új hangárja lehetővé fogja tenni a repülőgépek karbantartását a Pápa Légibázison, aminek köszönhetően csökkennek majd a karbantartási költségek és hatékonyabbá válnak a SAC légiszállítási müveletei. A C–17-esek hangárja mellett az építési munkálatok során megépül egy ellátó-, raktár- és karbantartó épület, több iroda, valamint egy további épület is, ahol a pilóták felszerelését javítják és kezelik (Life Support back shop). A projekt 2016-ra fejeződik be. 

Fotó: Nehéz Légiszállító Ezred

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.