2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kezdődik a C–17-esek hangárjának építése Pápán

JETfly  |  2015. 02. 06., 10:42

Háromévnyi gondos és nehéz előkészítő és tervezőmunka után – a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) infrastrukturális fejlesztési projektjének részeként – az MH Pápa Bázisrepülőtéren elkezdődik a C–17-eseket befogadó új hangárkomplexum építésének következő fázisa.

Az ajánlattételi eljárás 21 fontos építőipari vállalat érdeklődését keltette fel. A sikeres ajánlattételt követően – melyet a NATO Támogató Ügynökség (NATO Support Agency, NSPA) Pápán és a luxemburgi Capellenben települt, infrastruktúráért felelős teamjei közösen támogattak – a szerződést  január 21-én a magyar KÉSZ Építő Zrt.-nek ítélték oda. A 33 éve müködő KÉSZ Zrt. korábban sikeresen kivitelezett projekteket a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér, valamint az Audi, a Mercedes, a Procter & Gamble és a Hankook vállalatok számára. 

A SAC hangárkomplexum építési projektje az MH Pápa Bázisrepülőtéren 2016-ban fejeződik be. Fotó: NAM

A Stratégiai Légiszállítási Képesség a jövőre nézve mintapéldája lehet annak, hogyan tud egy konzorcium a tulajdonában lévő, nagy értékü haditechnikai eszközök alkalmazásával közös müveleteket végrehajtani. A SAC-ban részt vevő 12 nemzet számára rendelkezésre áll a katonai légiszállítási képesség, azaz a közösen müködtetett és közös tulajdonban lévő három Boeing C–17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállító repülőgép. Az NSPA szerves részét alkotó NATO Légiszállítást Kezelő Program (NATO Airlift Management (NAM) Programme) felelős a C–17-esek fegyverrendszereinek fenntartásáért és támogatásáért, továbbá pénzügyi, logisztikai, beszerzési, információtechnológiai és adminisztratív szolgáltatásokat nyújt a repülőgépeket üzemeltető többnemzeti Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) számára. 

A C–17-esek új hangárja lehetővé fogja tenni a repülőgépek karbantartását a Pápa Légibázison, aminek köszönhetően csökkennek majd a karbantartási költségek és hatékonyabbá válnak a SAC légiszállítási müveletei. A C–17-esek hangárja mellett az építési munkálatok során megépül egy ellátó-, raktár- és karbantartó épület, több iroda, valamint egy további épület is, ahol a pilóták felszerelését javítják és kezelik (Life Support back shop). A projekt 2016-ra fejeződik be. 

Fotó: Nehéz Légiszállító Ezred

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.