2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Stratégiai Légiszállítási Képesség közös légideszant-kiképzést hajtott végre

A Stratégiai Légiszállítási Képesség közös légideszant-kiképzést hajtott végre
JETfly  |  2018. 02. 07., 09:09

A Nehéz Légiszállító Ezred légideszant-képességét gyakran veszik igénybe a Stratégiai Légiszállítási Képesség tagállamai. Az ezred rendszeresen hajt végre légideszant-kiképzéseket a hajózószemélyzetek bevetésre alkalmas szintjének fenntartása érdekében.

Február 5-én a Nehéz Légiszállító Ezred közös légideszant-kiképzést hajtott végre a Magyar Honvédség ejtőernyőseivel. A kiképzésre az MH Pápa Bázisrepülőtéren, a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) C–17-es repülőgépeinek bázisán került sor.

A Stratégiai Légiszállítási Képesség légi műveleteinek egyik lényeges eleme a légideszantok végrehajtásának képessége, amelyre egyre nagyobb az igény a tagállamok részéről. A Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW), a SAC katonai végrehajtó egysége rendelkezik az ejtőernyősök, a konténer-célbajuttató rendszerek (Container Delivery System, CDS) nyalábjai, valamint nehéz eszközök platformjai egyetlen repülőgépből végrehajtott deszantolásának képességével.

A légideszant-képesség állandó fenntartása érdekében a HAW hajózóállománya rendszeresen vesz részt szinten tartó légideszant-kiképzéseken. E kiképzési feladatok során az ejtőernyősök mellett a CDS-nyalábokat és a nehéz eszközök platformjait is deszantolhatják, ami lehetővé teszi a HAW – és ez esetben a Magyar Honvédség – számára az értékes szinten tartó kiképzés végrehajtását az állomáshely elhagyása nélkül.

Információk a Stratégiai Légiszállítási Képességről

A 2008-ban létrehozott Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) egy többnemzeti program, amely három Boeing C-17A Globemaster III nagy hatótávolságú szállítógép birtokában katonai légi szállítási kapacitást tesz elérhetővé 12 partnerországa számára. A SAC bázisa az MH Pápa Bázisrepülőtér.

A SAC-programban részt vevő államok a NATO-tag (és a programnak otthont adó) Magyarország, Bulgária, Észtország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia és az Egyesült Államok, valamint a NATO Békepartnerség-tag Finnország és Svédország. Valamennyi tagállam a SAC C–17A-k elérhető repülési óraszáma adott részével rendelkezik, amelyet saját honvédelmi céljaira, a NATO, az EU vagy az ENSZ felé vállalt kötelezettségei, illetve humanitárius küldetések teljesítése érdekében használhat fel.

A SAC két részből áll: katonai végrehajtó egysége a Nehéz Légiszállító Ezred (HAW), a NATO Légiszállítást Kezelő (NAM) Programiroda pedig a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) szerves részeként a SAC C–17A fegyverrendszerrel kapcsolatos beszerzésekért és fenntartásért felelős szerv.

A Boeing Company a Külföldi Katonai Eladások Rendszere (Foreign Military Sales) keretében, a NAM PO-val kötött szerződés alapján nyújt műszaki támogatást a SAC-program C–17A repülőgépeihez.

Fordította: Eszes Boldizsár

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.