2025. 01. 20. hétfő
Fábián, Sebestyén
: 413 Ft   : 401 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bázison kívüli kiképzés 2017

Bázison kívüli kiképzés 2017
JETfly  |  2017. 10. 24., 11:39

Október közepén a Stratégiai Légiszállítási Képesség program támogatta a Swift Response 17-2 gyakorlatot, miközben egyidejűleg végrehajtotta a 2017-es évi bázison kívüli kiképzést is.

A hajózószemélyzetekből, vezetés-irányításért felelős állományból és a technikai rendszerekért a repülések idején felelős flying crew chief-ekből álló csapat az áttelepülést követően október 10-13. között látta el feladatait az olaszországi Aviano légibázison.

A rakodásért felelős loadmasterek nézik, ahogy kinyílnak a CDS-nyalábok ernyői. Fotó: HAW / Henrik Gebhardt

A Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability - SAC) program részeként működő Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing) minden évben végrehajtja a légideszant-kiképzést az MH Pápa Bázisrepülőtér megszokott környezetén kívül. Ez a típusú gyakorlás bázison kívüli kiképzés (Off-Station Training - OST) néven ismert. Idén a bázison kívüli kiképzést összehangolták a Swift Response 17-2 gyakorlattal, amelynek idejére a SAC-program két C-17-ese az Aviano légibázison állomásozott.

A kiképzés célja személydeszantolás, valamint teherdobás végrehajtása volt nehéz eszközök platformjaival, továbbá a konténer-célbajuttató rendszerek (Container Delivery System - CDS) teherdeszantolása a Swift Response 17-2 gyakorlat támogatása érdekében.

A műveleti vezetés-irányítási részleg, a háttérben a SAC-program két C–17-ese. Fotó: HAW / Henrik Gebhardt

A Nehéz Légiszállító Ezred ezenkívül felállított egy küldetéstervező részleget (Mission Planning Cell) és egy műveletirányító részleget (Operations Cell), amelyeket a Nehéz Légiszállító Ezred vezetés-irányítási századának tagjai működtettek, valamint egy földi csapatot, amely a küldetések közti karbantartásért felelős flying crew chief-ekből állt. Az egyik személydeszant-feladatot ugyan törölni kellett a németországi Hohenfels dobózónájában uralkodó kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt, a nehéz eszközöket hordozó platformokat azonban ugyanezen küldetés során sikerült deszantolni, a küldetés céljával összhangban. A gyakorlat ideje alatt minden más küldetést a tervek szerint hajtottak végre. 

Előkészületek a CDS-nyalábok teherdobási műveletére. A rakodásért felelős loadmaster összekapcsolja az ejtőernyő bekötőkötelét. Fotó: HAW / Henrik Gebhardt

A Swift Response az Egyesült Államok Európában állomásozó szárazföldi erői (US Army Europe) által vezetett gyakorlat, amelynek középpontjában az interoperábilis többnemzeti csapatként tevékenykedő szövetséges légideszant-erők képessége áll, melynek révén gyors és hatékony válaszokat tudnak adni a válsághelyzetekre. A németországi Hohenfelsben működő Összhaderőnemi Többnemzeti Katonai Kiképző Központban (Joint Multinational Readiness Centre - JMRC) rendezett Swift Response gyakorlaton több mint 600 katona vett részt Bosznia-Hercegovinából, Franciaországból, Olaszországból, Litvániából, Hollandiából, Lengyelországból, Spanyolországból, az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból. 

Egy újabb küldetés a láthatáron. Pilóták útban a SAC-program C–17-esei felé. Fotó: HAW / Henrik Gebhardt

Információk a Stratégiai Légiszállítási Képességről

A 2008-ban létrehozott Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) egy független nemzetközi program, amely három Boeing C-17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállítógép birtokában katonai légi szállítási kapacitást tesz elérhetővé 12 partnerországa számára. A SAC bázisa az MH Pápa Bázisrepülőtér.

A SAC-programban részt vevő államok a NATO-tag (és a programnak otthont adó) Magyarország, Bulgária, Észtország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia és az Egyesült Államok, valamint a NATO Békepartnerség-tag Finnország és Svédország. Valamennyi tagállam a SAC C-17-esek elérhető repülési óraszáma adott részével rendelkezik, amelyet saját honvédelmi céljaira, a NATO, az EU vagy az ENSZ felé vállalt kötelezettségei, illetve humanitárius küldetések teljesítése érdekében használhat fel.

A SAC két részből áll: katonai végrehajtó egysége a Nehéz Légiszállító Ezred (HAW), a NATO Légiszállítást Kezelő (NAM) Programiroda pedig a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) szerves részeként a SAC C-17A fegyverrendszerrel kapcsolatos beszerzésekért és fenntartásért felelős szerv.

A Boeing Company a Külföldi Katonai Eladások Rendszere (Foreign Military Sales) keretében nyújt műszaki támogatást a SAC-program C-17-es repülőgépeihez.

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-17 12:23:25
Az Emirates bemutatta új egyenruháját, amely az exkluzivitást és a légitársaság luxus színvonalát tükrözi. Az új viselet kifejezetten a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren dolgozó elit csapat számára készült, amely a VIP és prémium utasok gördülékeny és személyre szabott utazási élményéért felelős.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.