Három egyetemi hallgató töltheti szakmai gyakorlatát az MH Pápa Bázisrepülőtéren.
A fiatalok számára megvalósult álom megismerkedni a C-17A szállítógépekkel.
A tizenkét nemzetet tömörítő Stratégiai Légiszállítási Képesség szerződéses támogatója, a Boeing magyarországi képviseletének köszönhetően egyedülálló lehetőség nyílt tehetséges magyar mérnökhallgatók számára az MH Pápa Bázisrepülőtéren. A Budapesti Műszaki Egyetem Vasúti járművek, repülőgépek és hajók tanszékével 2015 februárjában kötött megállapodás alapján a repülőtér először tavaly fogadott tehetséges és motivált hallgatókat az egyetemről. A 2015-ös eredmények után idén három egyetemista vehet részt a különleges programban: György Gergely és Grünvald Szabolcs a BME hallgatója, Gulyás Gergely pedig a glasgow-i egyetemről érkezett Pápára. Mindhárman repülőmérnöknek tanulnak, és augusztus végéig töltik szakmai gyakorlatukat a pápai bázison.
A diákok örömmel fogadták a lehetőséget. „Emlékszem, középiskolás koromban mindig néztem, ahogy a C-17A-k megérkeznek Pápára, és arról álmodoztam, milyen lenne ezekkel a gépekkel dolgozni” – mondta Gergely György. „Most itt vagyok, és minden pont olyan fantasztikus, amilyennek elképzeltem. Mindenki sok időt és energiát fordít arra, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk.” „Nagyszerű látni, hogyan működnek a gyakorlatban azok a technológiák, amelyekről az egyetemen tanultunk” – tette hozzá Grünvald Szabolcs. Gulyás Gergely szintén elégedett. „Egyetlen nap sem múlik el anélkül, hogy ne tanulnánk valami újat, és fantasztikus látni, hogyan dolgozik együtt a csapat. Mindenki nagyon segítőkész velünk.”
A 2008-ban létrehozott Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) többnemzeti program, amely12 partnernemzetének biztosítja a hozzáférést a katonai légiszállítási képességhez, három Boeing C–17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállító repülőgép tulajdonlása és működtetése révén. A SAC-program a Magyar Honvédség Pápa Bázisrepülőtéren települ. A SAC tagnemzetei a NATO-tagsággal rendelkező Magyarország (a program befogadó nemzete), Bulgária, Észtország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia és az Egyesült Államok, továbbá a NATO Partnerség a Békéért (Partnership for Peace, PfP) programjában részt vevő két nemzet, Finnország és Svédország.
A SAC szervezetébe egyrészt a műveleti egység, azaz a Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) tartozik, másrészt a NATO Légiszállítást Kezelő (NATO Airlift Management, NAM) Programiroda – a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) szerves része –, amely a SAC program C–17-esei fegyverrendszerének beszerzéséért és fenntartásáért felelős hatóság. A SAC-programmal szerződött Boeing cég a külföldi katonai értékesítési (Foreign Military Sales, FMS) megállapodás alapján nyújt műszaki támogatást a C–17-es repülőgépekhez.
Forrás: honvedelem.hu
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.