Ezúton szeretnénk Olvasóink figyelmébe ajánlani az MH Pápa Bázisrepülőtéren zajló, MiG-19PM felújítási folyamatának legfrissebb hírét. A restaurálást egyre nagyobb figyelem övezi hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt!
Olvasóink az alábbiakban tájékozódhatnak a felújítás jelenlegi állapotáról!
Szeretnénk egy kis összefoglalóval tájékoztatni benneteket, hogy is állunk, meddig jutottunk a MH PBRT területén kiállított MiG-19PM felújításával kapcsolatosan.
A repülőgépet sikeresen, közös, civil-katonai összefogással sikerült a talapzatáról 47 év után eltávolítanunk szerencsére sérülés nélkül, valamint a kitartó orosz technikának/minőségnek köszönhetően a vontatás sem okozott problémát.
Az ezt követő hétvégéken, Barátaink segítségével, valamint PBRT állományának aktív segítségével közösen a repülőgépről eltávolítottuk a 47 év során lerakódott szennyeződéseket, még ezen a hétvégén a sárkány csiszolását is megkezdtük.
A következő két alkalommal is a csiszolás kapta a főszerepet, mivel a repülőgép alján jóval több festék maradt meg az évek során mint felül.
Ezzel párhuzamosan a fő, és orrfutó ballonok, valamint kerékagyak rendbetétele is megkezdődött.
Köszönjük a MH PBRT Parancsnokságának és minden bevont alegységének, a RBSZD.-nak, valamint a Tűzoltó alegységnek is a támogatását/önzetlenségét!
Bő egy hónap alatt úgy gondoljuk, nagy léptékben haladtunk és jól állunk ahhoz, hogy augusztus végén a repülőgép felvehesse friss ruháját, és visszakaphassa rég nem viselt 30-as oldalszámát, a hozzá tartozó 6 db felségjelzéssel együtt.
Sajnos egy olyan szépséghiba van a történetben melyet több követőnk is jelzett, hogy a rgv. fülke tetőben lévő plexi tejesen sárga, nem fog jól mutatni a felújított repülőgépen.
Többek javaslatára, elindítottunk egy gyűjtést annak érdekében, hogy Lengyelországból tudjunk vásárolni egy cseredarabot, mely segítségével meg tudnánk koronázni egy manapság ritka gép felújítását, és valóban így lenne szép.
Ha nem sikerül, mert nem jön össze a szükséges 1300 €, akkor sem keseredünk el, terveink szerint fekete UV álló fóliával fogjuk a plexit kívülről letakarni.
Ha “lecsúszunk” a vásárlásról, a befolyt összeget a parkban található két rep. technika felújítására fogjuk fordítani!
Köszönjük mindenkinek, aki már támogatta anyagilag az új plexi beszerzését!
Ha Te is szívesen támogatnád az új plexi vásárlását kérünk segíts a lehetőségeidhez mérten!
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
A 2024-es évben is a legolvasottabb cikkeink között szerepeltek a havi programajánlók, így ezek összeállítását 2025-ben is folytatjuk. A sort márciussal indítjuk, a hónapot rögtön a makettrajongók egyik kedvenc helyszíne, Szolnok nyitja.
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.
A Wizz Air új partnerséget jelent be a Revoluttal, a világszerte több mint 50 millió felhasználóval és több százezer üzleti ügyféllel rendelkező fintech-kel. Az együttműködés eredményeként több mint 60 millió ügyfél számára elérhető lesz a biztonságos, egykattintásos fizetés először a légitársaság mobilalkalmazásában, májustól pedig a honlapján keresztül is.
Az Emirates tovább bővíti jelenlétét Kelet-Ázsiában három új célállomás bevezetésével. A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága július 1-jétől napi járatot indít Dubaj és Sencsen között, valamint június elején új összeköttetéseket biztosít Vietnam és Kambodzsa népszerű úti céljaihoz, Da Nangba és Sziemreapba.
A 2024-es rekordév után idén januárban tovább emelkedett az utasforgalom a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; 1 293 556 utas utazott januárban a fővárosi légikikötőből, ami nem csak a tavalyi adatot haladja meg 17,5%-kal, hanem minden idők legmagasabb elsőhavi utasforgalmát jelenti.
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.
A szokásosnál is nagyobb vihart kavart az Azerbaijan Airlines 2024. december 25-én Bakuból Groznijba tartó 8243-as járatának katasztrófája. A gép a kazahsztáni Aktau repülőterétől nem messze zuhant le: az utolsó másodpercekről kamerafelvétel is készült. A gépen 67-en voltak - 29 személy élte túl a becsapódást.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.