Ezúton szeretnénk Olvasóink figyelmébe ajánlani az MH Pápa Bázisrepülőtéren zajló, MiG-19PM felújítási folyamatának legfrissebb hírét. A restaurálást egyre nagyobb figyelem övezi hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt!
Olvasóink az alábbiakban tájékozódhatnak a felújítás jelenlegi állapotáról!
Szeretnénk egy kis összefoglalóval tájékoztatni benneteket, hogy is állunk, meddig jutottunk a MH PBRT területén kiállított MiG-19PM felújításával kapcsolatosan.
A repülőgépet sikeresen, közös, civil-katonai összefogással sikerült a talapzatáról 47 év után eltávolítanunk szerencsére sérülés nélkül, valamint a kitartó orosz technikának/minőségnek köszönhetően a vontatás sem okozott problémát.
Az ezt követő hétvégéken, Barátaink segítségével, valamint PBRT állományának aktív segítségével közösen a repülőgépről eltávolítottuk a 47 év során lerakódott szennyeződéseket, még ezen a hétvégén a sárkány csiszolását is megkezdtük.
A következő két alkalommal is a csiszolás kapta a főszerepet, mivel a repülőgép alján jóval több festék maradt meg az évek során mint felül.
Ezzel párhuzamosan a fő, és orrfutó ballonok, valamint kerékagyak rendbetétele is megkezdődött.
Köszönjük a MH PBRT Parancsnokságának és minden bevont alegységének, a RBSZD.-nak, valamint a Tűzoltó alegységnek is a támogatását/önzetlenségét!
Bő egy hónap alatt úgy gondoljuk, nagy léptékben haladtunk és jól állunk ahhoz, hogy augusztus végén a repülőgép felvehesse friss ruháját, és visszakaphassa rég nem viselt 30-as oldalszámát, a hozzá tartozó 6 db felségjelzéssel együtt.
Sajnos egy olyan szépséghiba van a történetben melyet több követőnk is jelzett, hogy a rgv. fülke tetőben lévő plexi tejesen sárga, nem fog jól mutatni a felújított repülőgépen.
Többek javaslatára, elindítottunk egy gyűjtést annak érdekében, hogy Lengyelországból tudjunk vásárolni egy cseredarabot, mely segítségével meg tudnánk koronázni egy manapság ritka gép felújítását, és valóban így lenne szép.
Ha nem sikerül, mert nem jön össze a szükséges 1300 €, akkor sem keseredünk el, terveink szerint fekete UV álló fóliával fogjuk a plexit kívülről letakarni.
Ha “lecsúszunk” a vásárlásról, a befolyt összeget a parkban található két rep. technika felújítására fogjuk fordítani!
Köszönjük mindenkinek, aki már támogatta anyagilag az új plexi beszerzését!
Ha Te is szívesen támogatnád az új plexi vásárlását kérünk segíts a lehetőségeidhez mérten!
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Az elmúlt napokban két hivatalos bejelentés is érkezett a Kanadai Királyi Légierő megújuló kiképző repülőgép flottája kapcsán: az új típusok érkezésére már nem is kell túl sokat várni.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Az Emirates bemutatta új egyenruháját, amely az exkluzivitást és a légitársaság luxus színvonalát tükrözi. Az új viselet kifejezetten a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren dolgozó elit csapat számára készült, amely a VIP és prémium utasok gördülékeny és személyre szabott utazási élményéért felelős.
A magyar utasok körében is egyre népszerűbb a mesés Madagaszkár. A sziget a homokos strandok és a természet szerelmeseit egyaránt vonzza szerte a világból. A felpörgő turizmus, a növekvő utazási igények kiszolgálása érdekében az Emirates 2025. április 2-től heti hatra bővíti a Madagaszkárra közlekedő járatainak számát.
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt.
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.