2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Végső búcsút vettek Samu István vadászpilótától

Végső búcsút vettek Samu István vadászpilótától
honvedelem.hu  |  2024. 01. 10., 12:12
Kapcsolódó
cikkek (1)
Végső búcsút vettek Samu István vadászpilótától

2024. január 9-én, katonai tiszteletadással temették el Samu István nyugállományú őrnagyot, az MH 47. Pápa Harcászati Repülőezred korábbi századparancsnokát a pápai Alsóvárosi temetőben.

„Az elmúlás, az élettől való megválás mindig megrendítő, különösen a gyászoló család számára. A barátok, ismerősök és katonabajtársak számára is fájdalmas, hiszen egy igaz bajtársat veszítettünk el, aki katonai szolgálata során mindig híven, becsülettel teljesítette feladatait, esküjét mindenkor betartva, hűséggel szolgálta hazáját” – fogalmazott Monek Zoltán őrnagy, az MH 47. Bázisrepülőtér Logisztikai Főnökségének volt főnöke a 63 évesen, tavaly évvégén elhunyt Samu István nyugállományú őrnagy ravatalánál.

Samu István 1960. január 14-én, a Somogy vármegyei Bálványoson született, már tizennégy évesen érdekelte a repülés, beiratkozott vitorlázórepülőgép-vezető tanfolyamra, később katonai repülőgép-vezető alapkiképzésen vett részt Budaörsön. 1978-ban felvételt nyert a Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára, mérnök-pilóta végzettséget az egykori Szovjetunióban szerzett 1984-ben, a Aktyubinszk-i Repülőakadémián. Ezt követően MiG–21 típusú szovjet vadászrepülőgép átképzésen vett részt Kecskeméten.

„1985 decemberében került a Pápai 47. Harci Vadászrepülő Ezred állományába, repülőgépvezető beosztásba. Kilenc évvel később a katonai akadémiát kiváló eredménnyel végezte el” – ismertette Monek Zoltán őrnagy, aki évtizedekig szolgált vele.

Samu István 1998-tól a második harcirepülőszázad századparancsnoka volt, 2001-ben őrnagyi rendfokozattal vonult szolgálati nyugállományba. Ezt követően először egy híradástechnikai vállalatnál dolgozott, majd évekig a Malév egykori magyar állami légitársaság pilótája volt.

„A Malév utolsó menetrendszerinti járatának ő volt a pilótája 2012-ben. Ezután előbb külföldön, majd hazatérve az ASL légitársaságnál folytatta pályafutását, ahol a kapitányi kinevezését is megszerezte” – fogalmazott Monek Zoltán őrnagy, aki gyászbeszédében hangsúlyozta: Samu István nyugállományú őrnagy – ismert becenevén Sumák – rátermettségét, a repülésben szerzett tudását élete végéig kamatoztatta.

Szabó Ferenc alezredes, evangélikus tábori lelkész beszédében kiemelte: Samu István nyugállományú őrnagy egykori kollégái szerint jó repüléstechnikai készséggel rendelkezett, az új repülési ágazatok elsajátítása nem okozott számára nehézséget, és a repüléssel járó fizikai és pszichikai terheléseket jól bírta. Bajtársaival való kapcsolata példás volt, kedvelték jó hangulatáért, nyíltságáért.

Az egykori vadászpilótát, későbbi civil repülőgépvezetőt katonai tiszteletadás mellett kísérték végső nyughelyére: a szertartáson díszőrség és zászlókíséret emlékeztetett katonai hivatására, tiszteletére egy kétgépes Gripen-kötelék húzott át a pápai sírkert ravatalozója felett, hamvai sírba tételekor díszlövések dördültek el. A gyászszertartáson és temetésen – mások mellett – Magasy Zsolt ezredes, az MH 47. Bázisrepülőtér bázisparancsnoka is részt vett.

További felvételek a linkre kattintva érhetőek el!

Forrás: https://honvedelem.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.