Az amerikai légierő, a US Air Force tervei szerint mindkét vezető repülőgépgyártótól, a Boeing Companytól és Northrop Grummantól is vásárolna százhetvenkilenc légi utántöltő repülőgépet. Ez a lehetőség, a flotta megújításának első fázisa közel negyvenmilliárd dollár értékű projekt, amely teljes költsége az elkövetkező harminc évben közel százmilliárd dollár is lehet.
– Úgy gondolom, jó ötlet vegyes flottát létrehozni. Jelenleg is használunk kisebb és nagyobb tankereket, a kisebb KC-135 típust és a nagyobb KC-10 típust – nyilatkozta Michael Moseley, az amerikai légierő tábornoka.
Northrop Grumman KC-30
A több típusból álló légiutántöltő-flotta terve nagyon jó hír a Northrop Grummannak, amely már úgy tervezte, hogy visszalép a versenyből a Boeing javára. A Northrop egy módosított A330 repülőgépet ajánlott a tenderre KC-30 típuselnevezéssel, amely nagyobb, mint a Boeing pályázatában szereplő utasszállító repülőgépből átalakított KC-767.
Boeing KC-767
A légierő további 20 milliárd dollárt tervez arra, hogy az elkövetkező öt évben megtörténjen a repülőgépek cseréje. A légi utántöltő repülőgépek beszerzése az amerikai légierő jelenlegi első számú beszerzési feladata. Ennek egyik oka, hogy folyamatosan öregednek ki a jelenleg szolgálatban álló repülőgépek, valamint botrányba fulladt az előző terv, amikor száz darab Boeing KC-767 típusú repülőgép bérlésére és vásárlására akartak közel huszonnégymilliárd dollárt költeni.Az első fázisról szóló szerződést a tervek szerint a nyár végén írják alá, amit további száznyolcvan-kétszáz repülőgép beszerzésének versenye követ a második szakaszban.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.