2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pompázs miatt nem repült a PAK FA a MAKSZ utolsó napján

JETfly  |  2011. 08. 22., 10:40

A MAKSZ-2011 augusztus 21-én bezárta kapuit. A repülési program 15 óra 50 perckor befejeződött, ami ezúttal sem volt eseménymentes. Sokan szerették volna az utolsó napon is a levegőben látni az orosz ötödik generációs vadászrepülőgépet, azonban csalódniuk kellett. A hivatalos információk szerint pompázs jelenség miatt nem emelkedhetett a levegőbe.

14:45 A levegőben a Rafale, míg a PAK FA-ról olyan hírek kelnek szárnyra, hogy kényszerleszállást hajtott végre, azonban ezt senki nem észlelte.

14:49 Ráadásul a fotósunk, aki fokozottan követi a légi programot, azt mondja, hogy a PAK FA nem volt látható a levegőben.

15:50 A fel- és leszállópályán megkezdte a nekifutást a PAK FA, majd kiengedte a fékernyőt és legurult a pályáról. Megszakította a felszállást. Ezt olyan emberek mesélték, akik a másik oldalon követték nyomon az eseményeket, semmi hír nem érkezett.

14:52 Mindenki a PAK FA miatt futott, hogy láthassák! Az okokról senki nem mond semmit.

14:52 Önkéntesek azt mondják, pár nappal korábban a két PAK FA közül az egyikkel ugyanez történt.

(Alekszandr Polivanov)

 

A PAK FA bemutatója 2011. augusztus 18-án

Később a gyár, egy magát megnevezni nem kívánó képviselőjére hivatkozva azt közölték, hogy a PAK FA ötödik generációs vadászrepülőgép a hajtómüben fellépő pompázs jelenség (a hajtómü nem kap megfelelő mennyiségü levegőt, ez idézi elő a müködési rendellenességet) miatt szakította meg a felszállást. A repülőgépet „Oroszország Hőse”, Szergej Bogdan berepülőpilóta irányította az eset során, aki a felszállás megszakítása mellett döntött. Az eset kapcsán sem a pilóta, sem a repülőgép nem sérült. Természetesen az esetet a gyár kivizsgálja, az ok(ok) felderítése érdekében.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.