A Boeing F-15-ösének Silent Eagle változata, annak ellenére, hogy már hosszabb ideje nem hallani felőle, folyamatos fejlesztés alatt áll. Az F-35 olcsóbb alternatívájaként készülő típussal nemrégiben a St. Louis-ban végeztek szélcsatorna teszteket, ahol az illeszkedő fegyvertér (CWB) aerodinamikai jellemzőit vizsgálták.
Az illeszkedő fegyverteret a Boeing a Korea Aerospace Industries céggel közösen fejleszti és gyártja, a Silent Eagle pedig a koreai vadászgéptender egyik esélyese. Az idei évben további aerodinamikai teszteket végeznek az eszközzel, többek között különböző fegyverterhelésekkel, illetve nyitott és csukott ajtókkal vizsgálják a fegyvertér jellemzőit. A CWB-k egyébként szükség esetén illeszkedő póttartályokra (CFT) is cserélhetők.
A Boeing már befejezte a radarkeresztmetszet csökkentésével kapcsolatos teszteket, így ezen a területen már végeztek a fejlesztéssel. A típus a „lopakodó” technológia mellett rendelkezik majd aktív fázisvezérelt (AESA) radarral, illetve az elektronikai hadviseléshez szükséges eszközökkel is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.