2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

BM vagy Sz: Szu-35-ös bemutató Le Bourget-ben

JETfly  |  2013. 06. 04., 14:00

A harci repülőgépek hagyományosan a párizsi légiszalon főszereplőinek számítanak, azonban jó ideje nem volt már olyan típus, mely a többit háttérbe szorítva magasan a show sztárja lett volna. Ezt az űrt töltheti ki idén a Szuhoj Szu-35, amely Le Bourget-ban debütál a nemzetközi porondon. Az idén 50. alkalommal megrendezendő párizsi légiszalon június 17-én nyitja kapuit. 

A típus vitathatatlan mürepülési képességeiről már a korábbi moszkvai repülőnapokon is meggyőződhetett a közönség, a Szu-27-es család legújabb tagja az új repülés- és hajtómüvezérlő rendszereinek, illetve az ehhez kapcsolódó háromdimenziós tolóerő vektorálásnak köszönhetően igen látványos bemutatót hajtott végre Zsukovszkijban. 

A Szu-35-ös "pályafutását" nyomon követő Olvasóinkban jogosan merülhet fel a kérdés, hogy melyik Szu-35-ös repüli a bemutatót a légiszalonon: korábban a 901-es oldalszámú, sárga-tarka Szu-35BM-et láthatta a moszkvai közönség a bemutatók során, azóta viszont az Orosz Légerő már több, széria példánnyal is rendelkezik, így az is elképzelhető, hogy Párizsban már egy Szu-35Sz bemutatót láthat a közönség! Erre enged következtetni az a videó, mely a napokban került fel a legnagyobb videómegosztó oldalra: ebben már a 07-es oldalszámú, sorozatgyártott Szu-35Sz repült egy bemutatót. A találgatást mi itt be is fejezzük, két hét és kiderül!

A 07-es oldalszámü Szu-35-ös demója (Forrás: fotografersha.livejournal.com)

A Szu-35-ös mellett természetesen számtalan érdekességgel várja látogatóit a párizsi légiszalon, ezekből állítottunk most össze egy csokorra valót Olvasóinknak:

Le Bourget elmaradhatatlan szereplője a francia Rafale típus, amely a statikus és dinamikus bemutatókon egyaránt látható lesz. Bár a gyártó Dassault egyelőre nem tett közzé különösebb kiállítási programot, meglepő lenne, ha nem lenne látható a Thales által fejlesztett aktív fázisvezérelt (AESA) radar.

Egy másik európai „kacsa”, a Eurofighter Typhoon is ellátogat Párizsba, méghozzá az Olasz Légierő jóvoltából, és nagy valószínüséggel dinamikus bemutatót is fog repülni, illetve várhatóan az AESA radar itt is előtérbe kerül majd. A Eurofighter konzorcium nagy erőkkel (és a Rafale valószínüsíthető bukása mellett jó eséllyel is) küzd, hogy az Egyesült Arab Emírségek választása a Typhoonra essen. Az Emirátusok mellett felvetődött Dánia, illetve Kanada is, ahol az F-35-ös program problémái nyithatnak utat a típus számára.

A Saab egyelőre nem jelezte részvételi szándékát a repülőnapon, a Gripen Demo prototípusa a tervek szerint folytatja a repülési teszteket, a részvétel azon múlhat, hogyan haladnak a tervezett programmal. A Boeing viszont biztosan nem lesz jelen egy típussal sem, a Lockheed sem hozza el az F-35-öst, a Northrop Grumman pedig semmilyen formában nem szándékozik részt venni a repülőnapon.

Orosz részről szintén egy új szereplővel is találkozhat, aki ellátogat Le Bourget-ba, ez pedig nem más, mint a Kamov Ka-52 Alligator. Elődje, az együléses Ka-50 2003-ban már szerepelt Párizsban, most azonban a kétüléses, radarirányítású levegő-levegő és levegő-föld fegyverekkel is felszerelhető testvéren van a sor. A Jak-130-as szintén részt vesz a repülőnapon, csakúgy, mint olasz rokona az Alenia M-346.

Az Alenia egyébként a C-27C felfegyverzett változatát, az MC-27J „gunshipet” is elviszi Le Bourget-ba, és a testvércég Selex ES is bemutatja fejlesztésü rendszereit és a Falco/Falco Evo UAV-okat.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.