Tágasabb utastér nagyobb székekkel, elektronikusan szimulált égbolt, rengeteg szintetikus anyag alkalmazása és nagyobb utazási táv: ez jellemzi az óriási amerikai repülõgépgyár, a Boeing új típusát, a Dreamliner 7E7-et, amelynek gyártására hétfõn adott felhatalmazást a cég vezetõsége.
Az új típus, amelynek neve a dream (álom) és az airliner (utasszállító gép) szavak kombinációja - álomgép, álomrepülõ, álomjárat -, a konstruktõr bejelentése szerint minden területen megújulást hoz. A tíz év óta elsõ lényegileg új Boeing utasszállító gépnek 2008-ban kell szolgálatba állnia, és a japán ANA társaság már 50 darabot rendelt belõle - ezt követõen hozta meg a döntést a cég a gyártás elindításáról. A 7E7 a B-757 és a B-767 típusokat váltja majd fel. Az alaptípus, a 7E7-8 217 utast szállíthat majd 15 700 kilométeres távolságra, három kényelmi fokozatú osztályra osztott gépen. A rövidebb (6500) kilométeres utakra tervezett 7E7-3 típus 289 utast szállít majd két osztályon. A hosszabbított változat, a 7E7-9 257 utast vihet el 15 400 kilométerre, három osztályon. A gép ülései nagyobbak lesznek, és köztük a távolság is növekedni fog az eddigi típusokhoz képest. A csomagteret és a kabinablakok nagyságát ugyancsak bõvítik. A Boeing szerint az új típus 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást tesz lehetõvé, hála a szerkezeti újításoknak, a General Electric és a Rolls Royce cégektõl rendelt hajtómûvek fejlesztésének és a szintetikus anyagok kiterjedtebb használatának. A Boeing mintegy félszáz légitársasággal folytat tárgyalásokat az új típusról.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.