Európában jelenleg egyetlen olyan repülőtér van, amely már ma is képes lenne fogadni az A380-as Jumbo-t. A többi légikötő viszont átépítésre szorul.
A világ eddigi legnagyobb, utas szállításra használt repülőgépét a szingapúri légitársaság helyezi majd szolgálatba, várhatóan még 2006 elején. Az még kérdés, hogy hol tud majd landolni, mivel a legfontosabb repülőterek egy része jelenlegi állapotában még nem alkalmas a gép fogadására. Ázsiában jelenleg már 12 repülőtéren tudna gond nélkül leszállni az Airbus által gyártott monstrum, az öreg és a fekete kontinensen viszont csupán egy-egy légikikötőben (München, illetve Johannesburg),Észak-Amerikában pedig egyen sem tehetné meg mindezt. Ez azért is elgondolkodtató, mivel az amerikai kontinens északi részén bonyolódik le a világ légiközlekedésnek legnagyobb része. A tervek szerint 2009-ig az ilyen repülőterek száma maximum hatvanra nő majd, tehát a jumbo csupán a világ legjelentősebb reptereit lesz képes majd igénybe venni. Ehhez azonban jelentős költségvonzattal járó átalakításokat kell végezniük, számol be a Süddeutsche Zeitung. Ennek során a leszállópályákat kiszélesítik, illetve megerősítik. Emellett új földi berendezéseket és repülőgép-vontatókat kell majd beszerezni, hogy biztonságosan lehessen fogadni az 590 tonnás, kétemeletes Jumbo-t.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.