Az amerikai repülőgépgyártó-óriás alelnöke meglepő hírrel állt elő: cégük fontolóra vette az Antonov An-72-es, kéthajtóműves, 68 utas vagy 10 tonna teher elhelyezésére képes, STOL kategóriájú szállítógép-típus honosítását.
George Mullner, a cég katonai részlegének elnökhelyettese elmondta, hogy a kísérleti részleg vezetői már jártak Ukrajnában, ahol a fejlesztés lehetőségeiről tárgyaltak. Bár Kijevben konkrét megállapodás nem jött létre, a cégek fenntartják a párbeszédet.
A Boeing voltaképpen kiindulási alapnak szeretné felhasználni az ötfős személyzetü, szárnyak feletti hajtómü-elrendezésü, „Coaler” kódnevü gépet az amerikai hadsereg FCA pályázatára történő benevezésre. A honosítás kérdése majd csak azután dől el, ha a hadsereg megjelenteti a „jövendőbeli teherszállító géppel” szemben támasztott, konkrét követelményeket.
Az új, könnyü szállítógép gyártásáért szorítóba lépő Boeing nem csak az An-72-es modifikáció lehetőségét vizsgálja. Emellett még tárgyal az Alenia céggel a C-27J Spartan típus adaptációjáról, és - függően a feltételektől – a CASA gyárral C-235-ös vagy C-295-ös szállítógépekéről.
Ebben az európai eredetü gépmezőnyben az An-72-es az egyetlen, amelyiket nem légcsavaros-gázturbinás hajtómüvekkel szerelték fel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.