A Boeing ismét egy mérföldkövet jelentő eseményhez érkezett a 787 Dreamliner program kapcsán, hiszen befejeződtek a típus kezdeti légialkalmassági tesztjei. A tesztrepülések természetesen az elkövetkező hónapokban is folytatódnak majd, több teszt repülőgép valamint személyzet részvételével.
A program alelnöke szerint, a nagyrészt kompozit anyagok felhasználásával épült Dreamliner igen jól teljesített az eddigi repülések során, az eddig felmutatott eredményei pedig bizakodásra adhatnak okot arra vonatkozóan, hogy az első repülőgép 2010 utolsó negyedévére beütemezett átadását nem kell tovább halasztani. A Dreamliner 2009. december 15-i szüzfelszállását követően a program már 15 teljesített repülésnél tart, melyek során számos kiemelkedő fontosságú eseményt könyvelhettek el. Az új típus már közel 60 órát töltött el a levegőben, ez idő alatt a repülőgép már elérte a 9 144 méteres magasságot és a 0,65 Mach sebességet is.
Az elkövetkező időszak teljesítendő feladatai között szerepel a 12 000 méteres repülési magasság, valamint a 0,85 Mach sebesség elérése.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.