A Boeing és az Airbus mögött a harmadik legnagyobb repülőgépgyártónak számító kanadai Bombardier egyik illetékese bejelentette, hogy az elmúlt időszakban egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a légitársaságok a turbólégcsavaros Q400-as meghosszabbított törzsű változata, az egyelőre csak Q400X névvel fémjelzett repülőgép iránt.
Gordon Pratt, a Bombardier Q400 programjának igazgatója egy interjú keretein belül válaszolt a meghosszabbított törzsü regionális utasszállító jövőjét érintő kérdésekre. Annak ellenére, hogy a Q400X programot még hivatalosan el sem indították, a Q400-ast már üzemeltető, illetve a beszerzését fontolgató légitársaságok nagy érdeklődést mutatnak a Bombardier újdonsága iránt, ami az előzetes tervek szerint 2013-2014 között debütálhat. A Q400X 90 utast vehet majd fedélzetére, üzemeltetését tekintve pedig kategóriájában az egyik leggazdaságosabb utasszállítóként tartják majd számon.
Az igazgató azt is kihangsúlyozta, hogy a piacon egyre nagyobb a kereslet a turbólégcsavaros gépek iránt, többek között az Egyesült Államokban is. 2000 és 2009 decembere között a kanadai repülőgépgyártó 65 Q400-ast szállított le különböző amerikai légitársaságoknak (például a Horizon).
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.