2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Először tesztelték a GEnx hajtóművet a 787 Dreamlineren

JETfly  |  2010. 05. 13., 13:04

2010. május 10. ismét egy mérföldkövet jelentő eseményként vonul be a Boeing 787 tesztelésének „forgatókönyvébe”, hiszen a berepülési programot teljesítő, Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtóművekkel szerelt prototípusok mellett, most már megkezdődhetett a General Electric GEnx hajtómű tesztelése is, amit elsőként a Dreamliner ZA005 jelzésű tesztgépén indítottak be.

A sikeres hajtómüindítást az amerikai gyártó everetti központjában végezték, melyet az elkövetkező időszakban további földi tesztsorozatok fognak követni. A Boeing és a GE mérnökei a gép fedélzetén követték nyomon a hajtómü teljesítményét, melyet különböző fokozatokban, körülbelül egy órán át teszteltek. A szakemberek elmondása szerint a GEnx-1B első indítása az előzetesen elvárt eredményeket produkálta. Ha minden a terveknek megfelelően halad, akkor a ZA005 már 2010 második negyedévében teljesítheti első repülését. A típus berepülési programjában jelenleg már négy tesztgép (ZA001, ZA002, ZA003, ZA004) vesz részt, melyek már összesen közel 625 órát repültek.

A Dreamlinert megrendelő légitársaságok választhatnak, hogy milyen típusú hajtómüvel kívánják megvásárolni az utasszállítót. A Rolls-Royce Trent 1000-es erőforrás mellett a korszerü GEnx-1B hajtómü is választható, mely korunk sugárhajtómüvei közül elsőként büszkélkedhet kompozit anyagokból készült turbinalapátokkal és turbinaházzal. A kompozit technológia alkalmazásának köszönhetően a hajtómü tartósabb, könnyebb, csendesebb és az üzemeltetési költségei is alacsonyabbak, nem is beszélve a jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási értékekről.

A 2004 áprilisában elindított 787 program a korábbi évek problémái után, most már úgy tünik, hogy célegyenesbe ért: a sikeres földi és repülési tesztsorozatokat követően a Boeing még idén szeretné átadni a modern utasszállító első példányát a japán All Nippon Airways légitársaságnak. A típusra ez idáig rekordszámú megrendelés érkezett: 57 vásárló összesen 866 darabot rendelt belőle.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.