A 2010-es év végén, illetve az új esztendő elején várhatóan tovább bővül a B777-300ER típussal Európából az amerikai kontinensre közlekedő járatok száma, mivel a török Turkish Airlines, valamint az egyiptomi EgyptAir is amerikai városokkal szeretné bővíteni az elérhető célállomásaik számát.
A török légitársaság már régebb óta tervezi, hogy elindítja az Isztanbul-Los Angeles, valamint az Isztanbul-Washington (Dulles) járatokat, mivel azonban a Boeing csak 2010 utolsó negyedévében tudja megkezdeni az új 777-eseik leszállítását, így a Turkish Airlines decembertől indíthatja az amerikai kontinensre közlekedő járatait, a jelenleg is közlekedő Isztanbul-New York (JFK) és az Isztanbul-Chicago (O’Hare) járatok mellett. A törökök még tavaly rendeltek meg 12 darabot a 777-300ER típusból, melynek első négy példányát 2010 utolsó hónapjaiban fogja leszállítani a gyártó. Az érkező négy 777-es mind amerikai célállomásokra közlekedik majd: Los Angelesbe és Washingtonba is napi rendszerességgel repülhetnek az utasok decembertől, ezen kívül pedig meglévő amerikai járatainak számát is bővíteni fogják az új 777-esekkel. A Turkish Airlines jelenleg négy 777-300ER-t üzemeltet, melyeket az indiai Jet Airways-től lízingelnek.
777-300ER a Turkish Airlines színeiben
Egyiptom nemzeti légitársasága, az EgyptAir, is hasonló terveket fontolgat, mint a Turkish Airlines, hiszen 2011-ben ők is szeretnék elindítani az amerikai kontinensre közlekedő új járataikat (terveik szerint Washington, Chicago vagy Toronto lenne a kiszemelt célállomás). Az EgyptAir részére várhatóan 2011 első felében szállítják le a hat darab lízingelt 777-300ER utolsó két példányát, melyeket észak-amerikai célállomásokra fognak rendszeresíteni. A légitársaság márciusban vehette át az első 777-300ER-t, mellyel Kairóból Londonba repülhetnek az utazni vágyók; a már szintén a flottát szolgáló második példány heti háromszor közlekedik a Kairó-Tokió útvonalon; a harmadik és negyedik 777-es várhatóan novemberben, illetve decemberben érkezik, melyek ezt követően majd New Yorkba (JFK) repülnek. Az EgyptAir az amerikai kontinensen jelenleg csak New York-ba szállít utasokat, a napi egy járatot egy 777-200-as repüli. A lízingelt 777-300ER utasszállítókkal a flottában szolgálatot teljesítő öt darab 777-200-ast fogják leváltani.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.