A német légitársaság a napokban hozta nyilvánosságra, hogy 2010. augusztus 6-án a Lufthansa másodikként (július 19-én) átvett Airbus A380-as utasszállítója három hajtóművel landolt Frankfurt repülőterén. A Tokióból Frankfurtba repülő gépet pár nappal ezt megelőzően állították menetrendszerinti forgalomba.
A Lufthansa Rolls-Royce Trent 900-as hajtómüvekkel szerelt A380-asa augusztus 6-án, pénteken tartott visszafelé Tokióból, amikor a frankfurti leszállás előtt körülbelül egy órával a pilóták az egyik hajtómü leállítása mellett döntöttek. A légitársaság szóvivője nem részletezte az erőforrás leállításának konkrét okát, csupán annyit mondott el, hogy a hajtómü olajnyomásának adatai alapján a személyzet elővigyázatossági okokból jobbnak látta a Trent 900-as leállítását. A Lufthansa frankfurti A380-as karbantartó központjában a leszállást követően elvégezték a 41-es sorozatszámú gép hajtómücseréjét, melyet követően a gép augusztus 7-én ismét szolgálatba állhatott. A vizsgálat során a lecserélt hajtómüben idegen anyagot is találtak, bővebb információkat azonban még nem közöltek az esettel kapcsolatban.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.