2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hírek az Emirates, az Air France és a Lufthansa A380-asainak háza tájáról

JETfly  |  2010. 09. 03., 14:52

2010 szeptemberétől újabb célállomásokat érhetnek el az utasok korunk legnagyobb utasszállítójával, hiszen a típust üzemeltető légitársaságok ismét bővítették az A380-assal elérhető városok számát. Cikkünkben ezúttal az Emirates, az Air France és a Lufthansa óriásgépeiről megjelent hírekből állítottunk össze egy csokorra valót.

A francia légitársaság flottájában már négy darab A380-as teljesít szolgálatot, a negyedik példány (F-HPJD) szeptember 1-jén repült elsőként Tokióba. A párizsi Charles De Gaulle repülőtérről koradélután magasba emelkedő utasszállító helyi idő szerint 08:10-kor landolt Tokió Narita repülőterén. Az utasok várhatóan 2010. október 4-től már menetrendszerinti forgalom szerint utazhatnak a Párizs-Tokió útvonalon. Az Air France összesen 12 darabot rendelt az A380-asból, melyből eddig négy darabot szállított le a gyártó a légitársaság számára.

 

Mint arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Emirates 2010 szeptemberétől egy A380-ast fog rendszeresíteni a Dubai-Manchester útvonalra, felváltva a korábban ezen az útvonalon repülő B777-est. A Manchester Airport szeptember 1-jén lehetett tanúja a történelmi jelentőségü eseménynek, ugyanis az európai repülőgépgyártó óriása ezen a napon landolt elsőként Anglia ipari nagyvárosának repülőterén.

 

 

Az Airbus 12:25-kor landoló óriását természetesen a hagyományoknak megfelelően, vízsugárral köszöntötték Manchesterben, több ezer érdeklődő előtt. A Dubai-Manchester útvonalat elsőként az Emirates légitársaság legutóbb átvett A380-asa (A6-EDL, járat: EK017) teljesítette, mely 517 utasnak biztosít majd kényelmes utazási lehetőséget.

 

A német Lufthansa A380-as flottája is folyamatosan bővül, hiszen a megrendelt 15 darabból már 3 teljesít szolgálatot a légitársaságnál, a legutóbbi példányt éppen egy héttel szolgálatba állítása előtt vehették át. A németek harmadik, „Peking” névre keresztelt A380-asát szintén szeptember 1-jén állították menetrendszerinti szolgálatba, így ezentúl már Kínába is az Airbus óriásával juthatnak el az utasok. Pekingen kívül korábban már Tokió és Johannesburg is felkerült az A380-assal Németországból elérhető célállomások listájára, ugyanakkor a Lufthansa tervei szerint hamarosan Új-Delhivel bővülhet a sor.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.