2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Airbus A380 hírek: új megrendelője van korunk legnagyobb utasszállítójának

JETfly  |  2011. 01. 11., 10:47

Az Airbus a közelmúltban hozta nyilvánosságra, hogy új légitársasággal bővült az A380-ast megrendelők tábora: a dél-koreai Asiana Airlines hat darabot rendelt a kétszintes Super Jumbo-ból, melyek leszállítása várhatóan 2014-ben kezdődhet.  A megrendeléssel kapcsolatban egy kérdés azonban még nyitott maradt, az Asiana Airlines egyelőre még nem választotta ki, hogy milyen hajtóművekkel kéri a gépeket.

A hajtómü kérdés kapcsán jogosan merülhet fel az a gondolat, hogy a dél-koreai légitársaság a Qantas egyik hajtómüvének tavaly novemberi felrobbanása miatt hezitál. Az Asiana Airlines azonban cáfolta mindezt, és elmondásuk szerint az Engine Alliance GP7200-es hajtómüve mellett, a Rolls-Royce Trent 900-asa (melyekkel többek között a Qantas A380-asait is szerelik) továbbra is esélyesként pályázik.

Asiana Airlines A380

Ezúttal még csak számítógépes grafika: az Asiana Airlines leendő A380-asa

A Star Alliance szövetséget erősítő dél-koreai légitársaság az előzetes tervek szerint 2014-ben és 2015-ben 2-2 db A380-ast, míg a fennmaradó két darabot 2017-ben veheti át. A légitársaság a nagy hatótávolságú utasszállító flottáját a most megrendelt Super Jumbok mellett az Airbus új A350-esével (30db), valamint két Boeing 777-200ER típussal is bővíti. Az A380-asokat Európába, valamint az Egyesült Államokba fogják közlekedtetni, míg az A350-eseket ázsiai útvonalakon, például Japánba és Kínába.

Korean Air A380

A Korean Air lesz az A380-as hatodik üzemeltetője

Az Asiana Airlines legnagyobb riválisa, a szintén dél-koreai Korean Air is rendelt korábban az A380-asból. Az első példányt várhatóan 2011 májusában vehetik át, az új típussal kezdetben ázsiai célállomásokra, ezt követően pedig – 2011 augusztusától – európai és amerikai desztinációkra is szállítják majd utasaikat. A Korean Air a közelmúltban a hírek szereplője volt azon közleményével, mely szerint – az A380-as történelmében először – mindössze 407 utasnak biztosít helyet az óriás utasszállítón. A kétszintes gép felső szintjén kapott helyet a „business class”, ahol 94 utas élvezheti az elrendezés nyújtotta kényelmet, az alsó szinten kapott helyet a „first class” 12, míg az „economy class” 301 férőhellyel. Összehasonlításként érdemes megemlíteni, hogy az A380-ast üzemeltető öt légitársaság közül az Air France gépein utazhat a legtöbb utas, szám szerint 538 fő.

Korean Air A380

Készülnek a Korean Air A380-asai az Airbus gyárában

A sorban majd a hatodik üzemeltetőként belépő Korean Air megrendeléséből a 2010-es esztendő utolsó hónapjaiban már négy darabon dolgoztak az Airbus toulouse-i gyárában, ahol már a leendő hetedik üzemeltető légitársaság (China Southern Airlines) első gépén is folytak az összeszerelési munkálatok. Az Emirates által dominált típus kedvelői körében valószínüleg kis újdonságként hatottak azok a napvilágra került felvételek, melyeken már fellelhetőek az ázsiai légitársaságok különleges festései is.

China Southern Airlines A380

A China Southern Airlines első A380-asa

Toulouse-ban végzik az A380-asok összeszerelését

Toulouse-ban végzik az A380-asok összeszerelését

A legnagyobb A380-as flottát üzemeltető Emirates 2010. november 15-én vehette át Hamburgban 15. Super Jumbo-ját, mely egyben a típus 40. átadott példánya is volt. A típusra leadott megrendelések száma immáron 240 darab, 18 vásárlótól.

A380 a piramisok felett

Egyedi kompozíció: egy A380-as a piramisok felett

2010 novemberében az Airbus egyik A380-as tesztgépe Egyiptomba, a Sharm El Sheikh nemzetközi repülőtéren megrendezett AVEX airshow-ra is ellátogatott, továbbá Kairó repülőterének a típus fogadására való alkalmasságát is tesztelték.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.